Szablon stworzony przez Arianę dla Wioski Szablonów | Technologia Blogger | X X X

czwartek, 25 czerwca 2015

Disney Book Tag

Źródło: krople-szczescia.blogspot.com

Na początek huczne podziękowania dla Suzy z Kropli szczęścia, która nominowała mnie do wzięcia udziału w Disneyowskim tagu. Juhu! Uwielbiam takie zabawy, ale rzadko kiedy się zdarza, żebym dodawała je na blogu. Tym razem jest wyjątek. A skoro postanowiłam ten wyjątek urzeczywistnić, to zrobię wszystko z wielkim hukiem, czyli kilka przykładów, a do tego z mang i książek.


Mała Syrenka
Bohater, który jest wyobcowany, czuje się nieswojo w sytuacji, w której się znalazł.

Pierwsze co mi przyszło na myśl to Kaneki Ken z Tokyo Ghoula, który przez dziwny zbieg wydarzeń stał się w połowie gulem i nie potrafi w żaden sposób pogodzić się ze swoją nową naturą. Uwięziony pomiędzy światem ludzi a guli, czuje się wyobcowany i niezdolny do zaakceptowania swojej odmienności. Drugim przykładem, troszkę słabszym, to Igarashi Ganta z Deadman Wonderland, który również nie ze swojej winy trafił do więzienia, ale jest traktowany jak jeden z najgorszych przestępców. Nie jest w stanie odnaleźć się w nowej sytuacji jaką jest brutalne, a nawet śmiertelne życie w Deadmanie.

Książkowymi przykładami są na pewno: Louis z Wywiaduz wampirem, który jak można wydedukować został zamieniony w krwiopijcę i przez wiele dziesięcioleci nie ma zamiaru zaakceptować swojej żądnej krwi natury. W Czerwonej Królowej, główna bohaterka Mare w pewnym niekorzystnym dla niej momencie okazuje się kimś nadzwyczajnym, kimś kogo nie spotyka się w jej świecie, przez co zostaje wplątana w intrygę i musi przez cały czas, pomimo jej poczucia wyobcowania, grać rolę osoby, którą nie jest.

Kopciuszek
Bohater, który przechodzi ogromną metamorfozę.

W tym przypadku, mogę wymienić przede wszystkim Kirę (Yagami Light) z Death Note, który z początku jest normalnym, wzorowym uczniem, ale przez znalezienie Notatnika Śmierci, dzięki którem może zabić dowolną osobę, jego charakter coraz bardziej się zmienia. Od kogoś zwyczajnego, po osobę niezrównoważoną, która myśli że jest bogiem. W Tokyo Ghoul możemy również zaobserwować przemianę jaka zachodzi w Kanekim. Od spokojnego, płaczliwego dzieciaka, po niebezpiecznego i dojrzałego mężczyznę, który pragnie jedynie chronić swoich bliskich.

W Dotyku Julii, tytułowa bohaterka na początku przeżywa wiele stanów depresyjnych, nie jest w stanie podejmować sama decyzji, zachowuje się jak małe dziecko, ale z czasem nabiera pewności siebie, akceptuje swój dar/przekleństwo/moc i staje się najbardziej niebezpieczną i najsilniejszą postacią w książce. Coś podobnego możemy dostrzec w Delirium, gdzie po porównaniu Leny z pierwszej i drugiej części, czytelnik jest w stanie dostrzec druzgocącą różnicę w ich osobowości, tak samo sprawa wygląda z Ruby z Mrocznych umysłów, która również staje się silniejsza i bardziej dojrzała. W przypadku Gone, każdy z dzieciaków ze względu na sytuację musi zawczasu dorosnąć, a jeśli chodzi o Doriana z Portretu Doriana Graya, to pod wpływem przyjaciela od niewinnego młodzieńca, zmienia się w kogoś zepsutego, mającego gdzieś ludzkie życie – w jego przypadku zmiana zachodzi o sto osiemdziesiąt stopni.

Królewna Śnieżka
Książka/manga, której bohaterowie diametralnie się różnią.

Na pewno świetnym przykładem będzie Sukitte ii na yo, w którym główna bohaterka jest nieśmiała, odtrącona od społeczeństwa, nie mająca żadnych przyjaciół, zaś on jest typowym przystojniakiem, otwartym na wszelkiego rodzaju przyjaźnie, zawsze mu wszystko wychodzi. Pomimo tych różnic: zakochują się w sobie. Drugą mangą w której widać różnice miedzy bohaterami to na pewno Tonari no Kaibutsu kun. On – szalony, nie zwracający uwagi na czyjąkolwiek opinię, optymista. Ona – realistka, ponura, obojętna na przyjaźń z kimkolwiek.

Co do odmiennych charakterów, a nawet wyglądu to za przykład posłuży Eleonora & Park, którzy wyglądają oraz mają zainteresowania jak z zupełnie innych planet. W Brudnym świecie mamy podobną sytuację jak w Sukitte ii na yo, że bohaterka jest nieśmiała, ma trudne życie, jest zwyczajnie nudna, zaś on jest gwiazdą, playboyem, rozchwytywany przez wszystkich. Inaczej sytuacja wygląda w Baśniarzu, gdzie tym razem mamy dziewczynę, która żyje w bogactwie, w przysłowiowej bańce mydlanej i jest naiwnie niewinna, pomimo dojrzałego wieku, zaś chłopak ma ciężki żywot, i nic nie układa się po jego myśli.

Śpiąca Królewna
Książka/manga, podczas czytania której zdarzyło ci się zasnąć.

Przede wszystkim nie jestem typem osoby, która zasypia przy wykonywaniu jakiejś czynności, dlatego podpunkt o Śpiącej Królewnie powinnam z góry pominąć… ale! Zamiast tego wymienię mangę i książki przy których tak straaaaaasznie się wynudziłam, że ktoś inny na moim miejscu mógłby popaść w atak śpiączki. Akuma to love song, zaczynało się ciekawie, ale wraz z brnięciem w kolejne rozdziały, myślałam jedynie: ,,Boże, niech to się już w końcu skończy”. Podobne uczucia żywiłam do Paktu złodziejki oraz Udręki Lauren Kate.

Król Lew
Bohater, który w dzieciństwie zmierzył się z traumatycznym przeżyciem.

Żadnym zaskoczeniem dla mangowiczów nie będzie, kiedy wymienię Ciela z Kuroshitsuji, który przeżył prawdziwe tortury fizyczne i psychiczne. Wystarczyło jedno wydarzenie, żeby zmienić jego charakter i pokierować swoje życie po ścieżce zemsty.

W Złej Krwi, życie Nathana samo w sobie jest traumą. Pół czarodziej, pół czarownik. Odtrącony od wszystkich i od dzieciństwa traktowany jak zło wcielone. Do tego w pewnym etapie swojego życia trzymany w klatce jak dzikie zwierzę... Miał sporo traumatycznych przeżyć, ale jednak wciąż potrafi funkcjonować jak normalny człowiek. Innym przykładem jest Natsya z Morza spokoju, która w dzieciństwie/wieku młodzieżowym doświadczyła krzywdy, która zmieniła całkowicie jej stan psychiczny.

Piękna i Bestia
Książka/manga, której się obawiałaś, ale okazała się wspaniała.

Zawsze najbardziej się obawiam mang o których nigdy nie słyszałam, bądź nie widziałam anime (z tego względu, że nie powstało). Pierwszy niepokój dotyczył Doubt, kreska wydawała mi się nieciekawa i bałam się, że fabuła okaże się zbyt nudnawa. Na szczęście, okazało się, że te cztery tomy wciągnęły mnie na tyle, żeby zakupić potem Judge. Podobne uczucie miałam przy Ścieżkach młodości, ale już od pierwszego tomu pokochałam tą serię i z wyczekiwaniem czekam na kolejne części.

Jako że nigdy nie byłam fanką książkowych wersji o zombie czy kosmitach, miałam pewne wątpliwości co do Piątej Fali i Feed. Po przeczytaniu oznaczyłam je w podsumowaniu 2014 jako najlepsze książki, jakie mogłam do tej pory poznać.

Alladyn
Bohater, którego życzenie się spełniło.

Cóż… Eren z Ataku Tytanów, chciał zabijać tytanów i zabija, więc chyba jego życzenie się spełniło. To samo dotyczy Ciela z Kuroshitsuji, który pragnął zemsty i bez problemu spełnia swoje życzenie. A patrząc na przykład mniej creepy, to w Strobe Edge bohaterka chciała dowiedzieć się jak to jest się zakochać i w niedużym odstępie czasu zakosztowała tego uczucia.

Książkowym przykładem, który idealnie odzwierciedla maksymę: ,,Uważaj czego sobie życzysz”, jest Dorian z Portretu Doriana Graya, który po wypowiedzeniu chęci bycia wiecznie młodym nawet za cenę swojej duszy, musiał znosić to niszczące brzemię przez wiele lat. Niszczycielską mocą włada także Mara Dyer, której myśli o zabijaniu lub destrukcji przybierają rzeczywistą formę – wystarczy że pomyśli sobie życzenie o zabiciu swojego wroga i wszystko jest już pozamiatane…

Mulan
Bohater, który udaje kogoś, kim nie jest.

W Ścieżkach młodości, Futaba po rozpoczęciu liceum udaje żarłoka, chłopczycę i stawia siebie w niezbyt atrakcyjnym świetle, byleby zachować przyjaźń z dwoma poznanymi dziewczynami. Podobnie jest w Koukou Debut, w której bohaterka pomimo swojej prawdziwej natury chce stać się bardziej kobieca i przez to, nakłania obcego faceta, aby zmienił ją w chodzącą seksbombę.

Osobą, która udaje kogoś kim nie jest to bez dwóch zdań tytułowy Kłamca, który potrafi przybierać różne twarze i udawać kogo tylko chce – a uwierzcie mi, uwielbia korzystać z tej brudnej sztuczki non stop. W Morzu Spokoju, główna bohaterka udaje skrajnie inną osobę, ale ma w tym również swoje cele.

Toy story
Bohaterzy, których chciałbyś ożywić.

No bez dwóch zdań, znajdzie się wiele takich uniwersów i bohaterów, które chciałabym ujrzeć z rzeczywistości. Po pierwsze z Przewodniczącej Służącej, za bardzo optymistyczne postaci. Po drugie z Dengeki Daisy, za osoby które zawsze pomagają przyjaciołom i są szalenie zabawne. Po trzecie z Exitusa Letalisa, bo przystojnych wariatów nigdy dość!

Z książek oczywiście wyciągnęłabym bohaterów z trylogii Ja, diablicy oraz Kłamcy – bogowie, aniołowie, przystojne diabły, jaki ten świat byłby ciekawszy! Z chęcią wyciągnęłabym również z powieści Szklanytron, moją ulubioną heroinę oraz kilku atrakcyjnych panów.

Disney Descendants
Ulubiony czarny charakter.

Z całym szacunkiem moim ulubionym mangowym bad assem jest Kira z Death Note. Jest geniuszem w obmyślaniu sprytnych planów, śmieje się jak szaleniec, zabija bez mrugnięcia okiem i tworzy utopię – no jak można go nie kochać?!

To samo dotyczy diabła z Mistrza i Małgorzaty, który stroi sobie żarty z ludzi i nikt nie może się z nim równać. A drugim przykładem będzie czarny charakter z Chłopców (nie powiem kto, bo spoiler, ale ci co czytali trzeci tom wiedzą o kogo mi chodzi).


I to by było na tyle z Disney book tag. Nominuję do wzięcia udziału w zabawie każdego oraz JELLYFISH. Mam nadzieję, że ta luźna notka podobała Wam się i może zachęciłam w jakiś nikły sposób do sięgnięcia po którąś z mang, bądź książek.

komentarze

  1. Dziękować, dziękować za nominację. ^^
    Co za nacisk na moje imię (!) - w sumie to nick, ale mniejsza o to. Cóż, na pewno podejmę się tego TAGu, jak sobie dobrze przemyślę, co powinnam tam ująć. Ach, no i spodziewaj się, że niektóre propozycje postaci książkowych będą się pokrywać :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy Tag, zapraszam do siebie i poczytaniu o moich przykładach. Ja również lubię czytać mangi, niestety wielu Twoich nie znam, może kiedyś poznam.
    http://in-my-different-world.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Też myślałam nad Kanekim, ale Aypa już go uwzględniła, więc nie chciałam po niej powtarzać. W niektórych przypadkach aż się dziwię, że nie pomyślałam o takich przykładach, chociażby z "Baśniarza". No i muszę koniecznie przeczytać "Kłamcę". :>
    A tak przy okazji, czy "Judge" też okazało się warte kupienia? Kiedyś zastanawiałam się nad tą mangą, ale w końcu nie kupiłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też widziałam u Aypy, ale pomyślałam sobie, skoro mam iść po całości to wypiszę wszystko co mi przychodzi do głowy >< Polecam Kłamcę i Chłopców - bardzo rozrywkowe lektury :D
      Jak na razie jestem na trzecim tomie Judge i tajemnica jest równie dobra, a może nawet lepsza od tej w Doubt :3 Jeśli podobało ci się bardzo Doubt to nie widzę przeciwwskazań przed zakupem Judge ^^

      Usuń
  4. Jeju, sporo przykładów przytoczyłaś *o* I przy Mulan niesamowicie podoba mi się grafika. Co do niektórych tytułów - Udręki też nie wpsominam dobrze i tytuł wiele mówi o charakterze tej lektury... Judge i Doubt czytałam, mega mi się podobały i bardzo szybko pochłaniałam. A Death Note'a koniecznie muszę zdobyć :) Oglądałam Anime i je uwielbiam. Jedno z niewielu, które naprawdę mi się spodobały.

    OdpowiedzUsuń
  5. Widzę, że niektóre odpowiedzi mamy podobne. :D Ciekawe przykłady nie powiem, szkoda tylko, że z książek to mało co kojarzę. XD

    OdpowiedzUsuń
  6. Ach, uwielbiam Disneya, fajnie móc zobaczyć w tym zestawieniu swoich ulubieńców ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Luźna, ale ile się dowiedziałam o ciekawych mangach i książkach. Niestety większości nie znałam. Kira zmieniał się, oj zmieniał. ;) Piątą falę uwielbiam, wątpliwości miałam, co do Cyrku nocy(jeśli nie czytałaś, polecam). ;) Zawsze jednak byłam za L... ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Lubimy czytać

Moja lista blogów