Szablon stworzony przez Arianę dla Wioski Szablonów | Technologia Blogger | X X X

poniedziałek, 23 marca 2015

Tematycznie #3 Mroczne klimaty, dreszcze, napięcie...


Tym razem w Tematycznie chciałam przedstawić książki, które wielokrotnie elektryzowały mnie swoim mrocznym, osaczającym z każdej strony klimatem, które wprawiały mnie momentami w stany nadwrażliwości( będąc sama w pokoju odwracałam się czy aby nikt mnie nie obserwuje; zalecenie: konieczność leczenia psychiatrycznego) oraz miały to do siebie, że napięcie niemiłosiernie narastało i nie puszczało do końca.

PS. Kolejność jak zwykle nie ma znaczenia ^^.



1. Joyland Stephen King
Pierwsza książka mistrza horrorów jak najbardziej wywołała na mojej skórze dreszcze. Stare wesołe miasteczko, duch i grasujący morderca? Czego chcieć więcej.

2. Metro 2033 Dmitry Glukhovsky
Specyficzna atmosfera panująca w ciemnych zakamarkach metra, dziwne niezidentyfikowane istoty mające za cel zagładę człowieka, miejsca gdzie miesza ci się w umyśle i nie wiesz czy to co widzisz jest prawdą czy wymysłem twojego umysłu i to ciągłe narastające napięcie, które sprawia, że nie wiesz czego się spodziewać. Tak, Metro 2033 jest naprawdę straszne…


3. Piąta Fala Rick Yancey
To co nieodparcie tutaj towarzyszy to niepewność. Ciągłe zastanawianie się nad tym, jak potoczą się losy bohaterów oraz czy tym razem człowiekowi uda się zwyciężyć walkę o Ziemię.

4. Tonąca Dziewczyna Caitlin R. Kiernan
Główna bohaterka jest schizofreniczką, która sama nie wie czy to co widzi jest prawdą czy wytworem jej wyobraźni. Ciągle towarzyszący mrok nie raz sprawi, że przestraszycie się w nocy zasnąć.


5. Feed Mira Grant
Świat zombie, śmiertelnego wirusa i rozgrywek politycznych. Nigdy nie wiesz kto zginie, kto okaże się zdrajcą lub co za chwilę się wydarzy.

6. GONE. Zniknęli Michael Grant
Jedna z najbardziej przerażających młodzieżówek, które do tej pory miałam okazję przeczytać. Dzieciaki z nadprzyrodzonymi zdolnościami, żyjące pod kopułą, gdzie nie ma żadnego dorosłego i wytaczające własne prawa? Przerażająco realistyczna wizja, która mogłaby się wydarzyć.


7. Mroczne umysły Alexandra Bracken
Tak jak w przypadku GONE mamy tutaj podobnie mroczną wizję, gdzie dzieciaki o nadprzyrodzonych zdolnościach muszą walczyć o życie. Ukazany świat, gdzie dorośli bez skrupułów eksperymentują lub zabijają dzieci, wielokrotnie wywiera sprzeczne emocje.

8. Wywiad z wampirem Anne Rice
Jak na powieść o wampirach przystało – dużo krwi, moralnych dylematów i mrocznych klimatów.


9. Relikt &Relikwiarz Douglas Preston & Lincoln Child 
Tenże duet pisarski ma to do siebie, że potrafi w bardzo sugestywny i drastyczny sposób przedstawiać nadzwyczajne i zwyczajne sytuacje. Teorie spiskowe, naukowe brednie przyprawiane śmiertelnym niebezpieczeństwem zapewniają sporą dawkę napięcia i przerażenia.

10. ZabójczaFala Douglas Preston & Lincoln Child 


11. Druga Szansa Katarzyna Berenika Miszczuk
Psychiatryk, kolorowe cukiereczki i wiszące napięcie na pewno przypadną do gustu.

12. Wieczni Alma Katsu

 Ta książka miała swój specyficzny klimat, który nawet w słoneczne dni sprawiał, że przejmował mnie chłód…


13. Nevermore Kelly Creagh
Nawiązania do Edgara Allana Poego zagwarantowały wiele dreszczy. Autorka świetnie się spisała podtrzymując czytelników w tak grobowym klimacie.

14. Mara Dyer Michelle Hodkin
Narastające tajemnice i niepewność czy bohaterka jest nawiedzona czy szalona zagwarantowały sporą dawkę emocji i rozmyślań.

15. Troje Sarah Lotz
Katastrofy samolotów, trójka ocalałych dzieci i wiele teorii spiskowych od początku do końca wywoływały wątpliwości.


I znowu koniec Tematycznie #3… Mam nadzieję, że sięgnięcie kiedyś po jakąś z podanych książek, kiedy weźmie Was ochota na coś wstrząsającego, przerażającego czy po prostu mrocznego :3. 


komentarze

  1. W Marze najbardziej mnie przerażało to, że nikt z wyjątkiem Noah jej nie wierzył :( To chyba było dla mnie "niepokojące". Co do innych wymienionych przez ciebie książek zgadzam się z GONE oraz z Drugą szansą (to było schizowe), ale Mroczne umysły już nie budziły we mnie takich emocji.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mroczne Umysły to dla mnie jedna z najlepszych serii :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jejku ile tego. xD Znasz się na tym temacie. ;) Czytałam tylko "Mare ..." i "Mroczne umysły" (które uwielbiam). Bardzo bym chciała wziąć się za "Nevermore". :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam jedynie z Twojej listy "Feed", ale mnie nie przeraził. Jak dla mnie to mądra i skomplikowana pod względem fabuły książka, do której musiałam podchodzić aż dwa razy. Warta przeczytania.
    "Nevermore" bardzo mnie ciekawi. Czy podasz link do recenzji na Twoim blogu, jeżeli takowa istnieje?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z góry przepraszam za nieprofesjonalne napisanie opinii do dwóch części Nevermore, ponieważ pisałam je dawno temu i wtedy nie miałam wprawy ><:
      http://ognistastrzala.blogspot.com/search/label/Trylogia%20Nevermore

      Usuń
  5. Nevermore - jestem zaskoczona :)

    Większość wymienionych przez ciebie książek jeszcze nie czytałam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. "Joyland" miało całkiem niezły klimat, a "Nevermore" zdecydowanie wyszły na dobre nawiązania do Poego. Reszty nie czytałam, jednak zastanawiam się głównie nad "Kolacją z wampirem". Z mojej strony dodałabym do tego zestawienia "Dopóki śpiewa słowik", gdzie granica między rzeczywistością a niepokojącymi przywidzeniami nieustannie się zaciera. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. ''Marę Dyer'' i ''Nevermore'' w większości właśnie za ten specyficzny klimat tak bardzo polubiłam ^^. Reszty książek nie przeczytałam, ale kilka z nich mam w planach :)

    OdpowiedzUsuń

Lubimy czytać

Moja lista blogów