Szablon stworzony przez Arianę dla Wioski Szablonów | Technologia Blogger | X X X

sobota, 3 stycznia 2015

Podsumowanie roku 2014


Przede wszystkim dziękuję za to, że czytacie moje wypociny i macie siłę to wszystko skomentować :D. Naprawdę, tych 73 obserwatorów cieszy mnie i podtrzymuje na duchu.
Na nadchodzący rok życzę Wam przede wszystkim: Dużo pieniędzy na książki, nowe regały do zapełnienia oraz pełno dobrych powieści!


1.Lista najlepszych przeczytanych książek w 2014:

1.Piąta fala Rick Yancey
2.Korona w mroku Sarah J. Maas
3.Feed Mira Grant
4.Metro 2033 Dmitry Glukhovsky
5.Dożywocie Marta Kisiel
6.Gwiazd naszych wina John Green
7.Morze spokoju Katja Millay
8.Mroczne umysły Alexandra Bracken
9.Druga szansa Katarzyna Berenika-Miszczuk
10.Mistrz i Małgorzata Michaił Bułhakow
11.Wyznania gejszy Arthur Golden
12.Kłamca Jakub Ćwiek
13.Wywiad z wampirem Anne Rice
14.Nacja Terry Pratchet

Powiem tak: Prostą rzeczą było wybranie spośród 65 książek, dodanych w 2014 roku na ognistej strzale, wyznaczenie 14 najlepszych, które wywarły na mnie piorunujące wrażenie. Ale z drugiej strony patrząc, kiedy miałam te 14 niesamowitych książek ułożyć od najlepszej pod pewnym względem do najlepszej pod innym względem to tutaj całkowicie się załamałam. Nie było to proste i nadal nie jest, ponieważ teraz zapewne zmieniłabym tą kolejność jeszcze raz i jeszcze raz, aż w końcu każda z nich znalazłaby się na pierwszym miejscu.


To był ciężki wysiłek umysłowy, ponieważ po pierwsze musiałam przypomnieć sobie wszystkie fabuły i wszystkie wrażenia jakie na mnie wywarły dane książki, a po drugie musiałam później te różne powieści w jakiś sposób do siebie porównać. No i porównałam. Pod względem największego zaskoczenia, największych niespodzianek i wyjątkowych historii.

Rok 2014 przyniósł mi wiele zaskoczeń książkowych pod względem gatunkowym, dlatego na pierwszym miejscu znalazła się Piąta fala, której historia skupia się na kosmitach, zaś na trzecim znalazła się Feed – książka o dziennikarstwie, blogowaniu i zombie. Po obejrzeniu wielu tandetnych filmów o kosmitach i zombie stwierdziłam, że jeśli kiedyś pokuszę się na przeczytanie książek o tych istotach to na pewno mój uraz do nich jeszcze bardziej się pogłębi. A tu, pojawiła się taka miła niespodzianka… Obie książki przeczytałam na wakacjach w Kołobrzegu i obie wywarły na mnie ogromne wrażenie. Obróciły mój światopogląd o 180 stopni!

Co do drugiego miejsca obowiązkowo musiała się znaleźć Korona w Mroku – najbardziej wyczekiwana przeze mnie i moją przyjaciółkę kontynuacja Szklanego Tronu – która nie dość, że zakończyła się w tak niedopuszczalny sposób to do tego jeszcze przez wszystkie rozdziały bawiła się moimi uczuciami.

Ten rok można jak najbardziej uznać rokiem:

1) Johna Greena, który każdym swoim dziełem bawił, wzruszał i dawał do myślenia – szczególnie Gwiazd Naszych Wina.
2)Rosyjskiej literatury z którą swoją przygodę zaczynam i mam nadzieję szybko nie skończę
3)Antyutopii, które zawsze gwarantują mi dobrą przygodę
4)Oraz ambitnych powieści, które w moim rankingu znalazły sobie miejsce – oby było ich w 2015 jeszcze więcej


PS. Każda książka na liście jest warta uwagi i każda ma swoje mocne strony( humoru w nich nie brakuje), dlatego polecam :3.

2.Lista najgorszych przeczytanych książek w 2014:


1.Paktzłodziejki Ari Marmell
2.Udręka Lauren Kate
3.Ever Alyson Noel
4.O krok za daleko Abbi Glines
5.Strąceni Gwen Hayes
6.Akademia mroku. Wybrańcy Losu Gabriella Poole 

Jak są wzloty to muszą być też upadki.

Nie wiem co mnie podkusiło do przeczytania tych książek w całości, ale mam nadzieję, że kiedyś o nich zapomnę (o ich dziecinności, banalności oraz absurdalnych sytuacjach). Oby rok 2015 owocował w bardziej rozumnych powieściach.

PS. W 2014 roku stworzyłam specjalną kategorię dla takich niewypałów książkowych m.in. Czarne komentarze.

3.Lista książek, których nie potrafiłam skończyć:


1.Bar dla potępionych Kealan Patrick Burke
Ten, typowo amerykański styl był typowo bolesny.
Myślałam, że autorka nie jest w stanie mnie zawieść, ale jednak... Książka mogłaby się wydawać nawet zabawna, gdyby fabuła nie była taka pusta.

3.Magiczna gondola Eva Voller
Wkurzająca bohaterka. Więcej nie trzeba dodawać.


4.Nieśmiertelny Gillian Shields
Mdłe jak flaki z olejem i tak poetyckie, że aż sztuczne.

5.Nigdy i na zawsze Ann Brashares
Drugi raz czytać Upadłych Lauren Kate? Nie, podziękuję.

6.Przywróceni Jason Mott
O! A do tej książki, może kiedyś wrócę. Nie przeczytałam jej do końca, bo mnie troszkę nudziła, ale jak nadarzy się okazja to powrócę.

Do tego też wrócę.... Chyba....

8.Wesele Stanisław Wyspiański
Poddałam się po pierwszym akcie. Przyznaję: Wyspiański jest mistrzem niezrozumiałego języka, nawet Pan Tadeusz i Chłopi się z nim nie równają!

9.Złodziej dusz Aneta Jadowska
Nie pamiętam dokładnie co mi tu nie odpowiadało, ale chyba nie przekonała mnie polska policja... Chyba...


Zazwyczaj daję książkom szansę: Jeśli do stu stron mnie nie przekonają, odkładam je na bok i raczej do nich nie wracam. Bo powiedzmy sobie szczerze: trzeba szanować swój czas i jeśli coś ci się nie podoba, to nie bądź masochistą, tylko zrezygnuj i zabierz się za coś innego.

A jeśli to cię nie przekonuje i na upór chcesz skończyć jakąś dziadowską książkę to:

a)rób tak dalej, co ja ci będę prawic kazania
albo:
b)pamiętaj o problemie każdego książkoholika: tak dużo książek, a tak mało czasu, dlatego nie marnuj go na byle g****

4.Lista obejrzanych ekranizacji książek:


1.Zniewolony
2.Złodziejka książek
3.Zimowa opowieść
4.Akademia wampirów
5.Niezgodna
6.Gwiazd naszych wina
7.Na skraju jutra
8.Dawca pamięci
9.Zostań jeśli kochasz
10.Więzień labiryntu
11.Zaginiona dziewczyna
12.Rogi
13.Igrzyska śmierci. Kosogłos część I
14.Hobbit. Bitwa pięciu armii

5.Lista przeczytanych mang (w wydaniu książeczkowym):



1.DengekiDaisy 12-16
2.Beast Master 2 tomy
3.Ścieżki młodości 1-6
4.Deadman wonderland 1-4
5.Służąca przewodnicząca 1-4
6.Vampire Knight ostatni tom 19
7. Judge 2-3
8.Exitus Letalis tom 1
9.Atak tytanów tom 1
10.Kuroshitsuji 2-5
11.Death Note tom 1

W tym roku stworzyłam nową tematykę postów, między innymi Manga miesiąca, gdzie dodawałam swoje opinie na temat japońskich komiksów. Łącznie powstało ich 11 (tak, zaraz ktoś zapyta, czemu nie 12). Otóż, w grudniu zawaliłam po całości, ponieważ przez święta nie miałam w ogóle możliwości korzystania z komputera, więc posty o książkach i post o mandze: nie zaistniały. Najmocniej przepraszam.


Jeśli chodzi o mangi miesiąca w tym roku, to jeszcze się zastanawiam czy kontynuować tą serię postów, ponieważ z przyczyn naturalnych, nie wiem czy ktokolwiek je czyta( nie osądzam pojedynczych jednostek, które czytają i komentują ;) ). Dlatego też do końca stycznia zastanowię się nad tym...

6.Lista oczekiwanych premier książek:


1.Zabójczyni i Imperium Adarlanu Sarah J. Maas
Kolejne krótkie opowiadanko autorki Szklanego Tronu, którego nie mogę się doczekac
2.
Coś do ocalenia Cora Carmack
Choć przeczytałam na razie pierwszą część trylogii to po pozytywnie odniesionych wrażeniach, nie mogę się doczekać przeczytania kolejnych
3.
Córka Wokulskiego Roman Praszyński
Polubiłam Lalkę Prusa i z chęcią poznam coś nawiązującego do tej książki. Tym bardziej, że ma być bardzo kontrowersyjnie
4.
Złodzieje snów Maggie Stiefvater
W końcu kontynuacja Króla Kruków!
5.
Oblivion Kelly Creagh
Nie wiem czy się doczekam ostatniego tomu Nevermore T^T
6.
Chłopcy 4. Największa z przygód Jakub Ćwiek 
Po takim zakończeniu trzeciego tomu, nie mogę się doczekać co też autor znowu wymyśli.
7.Twórczość Marty Kisiel
Kocham Dożywocie i właśnie zabieram się za Nomen Omen. Uwielbiam oryginalny styl autorki i czekam z niecierpliwością na kolejne szaleństwa literackie w jej wykonaniu( może tak, Dożywocie 2?)
8.Heir of fire Sarah J. Maas
Trzecia część Szklanego Tronu. Co tu dużo pisać? Na pewno będzie genialna.
9.In the afterlight Alexandra Bracken
Trzecia część Mrocznych Umysłów. Jak na razie autorka mnie nie zawiodła i czekam na dalsze przygody z Ruby.

7.Lista oczekiwanych ekranizacji książek:

1.Zbuntowana
2.Więzień labiryntu. Próby ognia
3.Igrzyska śmierci. Kosogłos część II


THE END?

komentarze

  1. Co do ''Ever'' zgadzam się w stu procentach. Kiedyś założyłam się z koleżanką, że przeczytam wszystkie części tej serii i z tego co pamiętam skapitulowałam przy trzeciej. Te książki są aż tak żałosne, że brak mi słów. Co do mang to w końcu muszę się przełamać i w końcu jakąś kupić (w końcu nie wszystkie da się znaleźć w internecie) a niektórych z Twojej listy jestem w szczególności ciekawa :)

    namalowac-swiat-slowami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Również i w moim rankingu najlepszych książek w tym roku, znalazła się "Morze spokoju", oraz "Mistrz i Małgorzata". Niestety nie miałam jeszcze okazji zapoznać się z "Feed" czego bardzo żałuję :(
    Dengeki Daisy kocham <3 Kuroshitsuji musze nadrobić (a jeszcze planuję sięgnąć kiedyś w końcu po nast. tomy One Piece ;) ).
    Przy okazji mogłabyś mi zdradzić z jakiej mangi/anime jest obrazek w tle strony? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam twój ranking wczoraj ^^ (dobrze wiedzieć, że mamy takie same upodobania książkowe). A przy okazji świetny filmik ;)
      Feed jak najbardziej polecam - autorka ma genialny styl pisania!
      A co do obrazka w tle, to wydaje mi się, że jest to po prostu fanart :/ A szkoda, bo też bym zobaczyła/poczytała o takim przystojniaku :3

      Usuń
    2. To bardzo wyidealizowany wizerunek postaci z KHR (Katekyo Hitman Reborn)

      Usuń
  3. Mamy podobny gust ;p Też niektórych książek nie mogłam zdzierżyć w tym roku ;]

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj, czytanie "Udręki" to była prawdziwa udręka :D I mimo to, że nie za dobrze wspominam te dwa pierwsze tomy Lauren Kate, chciałabym poznać dalsze losy bohaterów.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja nie wysilałam się za bardzo z ustawianiem książek od najlepszej i posłużyłam się kolejnością przeczytania. Czytałam "Gwiazd naszych wina" i "Morze spokoju". "Mistrz i Małgorzata" już czeka na półce. Oby w tym roku książek, które nie zdołasz dokończyć (lub będą kiepskie) było jak najmniej, albo najlepiej wcale. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Druga Szansa również pojawiła się na mojej liście najlepszych książek ubiegłego roku. Feed także miło wspominam. Jednak dla odmiany metro 2033 było dla mnie pomyłką - nie dałam rady przeczytać całego. Trochę zasmuciłaś mnie z 'O krok za daleko' bo właśnie zaczęłam czytać tę książkę :D mam nadzieję, że nie będzie aż tak źle.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawe podsumowanie- musze to przyznać.
    A co do zapowiedzi to czekam na czwartą część "Chłopców", bo obecnie zaczytuje sie w drugiej. No i "Kosogłos cz.2" musze obejrzeć i to mam nadzieje, że w dniu premiery.

    OdpowiedzUsuń
  8. No to tak, jako, że zostałam ujęta w tym komentarzu - "mojej przyjaciółki", tak się cieszę, że w końcu to przyznajesz, zamiast określić mnie mianem tej małej wkurzającej istoty, która przyczepiła się do ciebie parę lat temu i, cholera, dalej nie zostawia cię w spokoju.
    Co do rankingu najlepszych książek to niektórych nie czytałam to Drugą Szansę dałabym ponad Morze spokoju, ale to moja subiektywna opinia. Dożywocie jest w ogóle poza kategorią, to jest genialne, świetne i ogólnie wspaniałe.
    Ha! Ja przeczytałam do trzeciej części włącznie Ever. Nie wiem czy to powód do dumy, ale to było dawno temu... W gimnazjum jeszcze.
    Poza tym wydaje mi się, że największym rozczarowaniem był ten Gwiezdny wojownik. Po tym, co przeczytałam spodziewałam się fajerwerków i w tej pozycji, ale nie wyszło. Miejmy nadzieję, że Pustułka (?) będzie lepsza.

    OdpowiedzUsuń

Lubimy czytać

Moja lista blogów