Szablon stworzony przez Arianę dla Wioski Szablonów | Technologia Blogger | X X X

piątek, 13 czerwca 2014

TAG My first book

Na początek chciałam serdecznie podziękować Kyou z Między kartkami za nominację w zabawie pod tytułem My First Book. Bez żadnego wstydu ani skrępowania podzielę się z Wami kolejnymi informacjami o mnie ^^.


1. Pierwsza lektura.

Nie powiem lektury, którą miałam przerabianą po raz pierwszy w szkole, a takowej nie czytałam ani nie pamiętam zbytnio o czym była (tudzież: Puc, Bursztyn i Goście). Tylko wymienię: Tajemniczy Ogród jako pierwsza zapamiętana i przeczytana przeze mnie lektura.

2. Pierwsza książka, którą pokochałam.

Zapewne moja odpowiedź wywoła wśród wielu wielką falę śmiechów, zażenowania lub po prostu pokręcicie głową z niedowierzaniem, ale powiem że taką powieścią jest Zmierzch. To właśnie dzięki tej książce przekonałam się do czytania i to właśnie dzięki niej jestem teraz taką a nie inną osobą.


3. Pierwsza książka, którą znienawidziłam.

Zdecydowanie W pustyni i w puszczy. Jeszcze nie spotkałam tak nudnej i dłużącej się książki, ale może to być spowodowane również tym, że była to moja lektura, a ogólnie lektury są przyjmowane przez dzieci i młodzież z wielką niechęcią ><. Tak więc, wybacz panie Sienkiewiczu, gdziekolwiek jesteś, lecz znacznie bardziej przypadli mi do gustu Krzyżacy.

4. Pierwsza książka, którą sama kupiłam.

Ciężki orzech do zgryzienia, bo najzwyczajniej w świecie nie pamiętam! Jeśli chodzi o książkę, którą kupiłam za własne ciężko zarobione pieniądze to nie będzie takiej, bo jeszcze nigdy nie podjęłam się pracy. A jeśli chodzi o książkę za moje kieszonkowe to… ( idzie obejrzeć swoją biblioteczkę… 5 minut później…)… albo Wieczna Noc Claudii Gray albo Wichrowe Wzgórza Emily Bronte.


5. Pierwsza książka, którą pożyczyłam.

Jest to Blask Księżyca Rachel Hawthorne. Pożyczyłam ją wówczas od mojej dopiero co początkującej przyjaciółki. Sporo czasu minęło od tamtej chwili…

6. Pierwsza książka, którą sprzedałam.

Niestety lub stety ale nie sprzedałam jeszcze żadnej książki. Jestem książkowym chomikiem.

7. Pierwsza książka, którą zrecenzowałam.

Po pierwsze ja nie piszę recenzji książek, lecz komentarze. A wzięło to się z tego, że przy recenzji trzeba zachować pewne zasady, a ja z natury nie lubię przestrzegać zasad. Dlatego piszę luźne komentarze i nikt nie może mnie osądzić, że moja ,,recenzja” nie jest recenzją. Po drugie, powieścią którą po raz pierwszy raz Skomentowałam była Zapomniałam, że Cię kocham Gabrielle Zevin. Ale tak jest to tak prostacko napisane, że aż wstyd mi na to patrzeć ><.

8. Pierwsza nieskończona książka.

To też jest trudne! Co ja takiego nie przeczytałam do końca…? A! W pustyni i w puszczy – neutralna odpowiedź.

9. Pierwsza książka, która doprowadziła mnie do łez.

Tutaj znowu muszę napomknąć o sadze Zmierzch, bo pierwszą książką na której płakałam był właśnie Księżyc w nowiu. Proszę, nie bijcie!

10. Pierwsza książka, której ekranizację obejrzałam.

He, he… Czyżby to był… Wywiad z wampirem? Tak! Wywiad z wampirem! A może Dracula??? Cóż… Na pewno coś z wampirami XD.


11. Pierwsza seria, którą przeczytałam.

No dobra! Zamiast Zmierzchu, który był pierwszy powiem, że Igrzyska Śmierci. Pasuje? :3

12. Pierwsza książka, którą pamiętam z dzieciństwa.

Kubuś Puchatek i bajki Andersena!

13. Pierwsza książka, na której wydanie czekałam.

Książka jest polskiej autorki i jest to między innymi Ja, potępiona Katarzyny Bereniki – Miszczuk. Musiałam się sporo czasu naczekać, aż zdobędę zwieńczenie trylogii.

14. Pierwsza książka, do której świata chciałabym się przenieść.

Myślę, myślę, myślę… I jest to chyba Czerwień Rubinu Kerstin Gier oraz Ja diablica. Tylko tak dla zrozumienia, chciałabym wstąpić w rolę głównych bohaterek, a najlepiej by było gdybym miała specjalne urządzenie dzięki któremu mogę przenosić się do różnych książek.

15. Pierwsza książka, która spowodowała, że zakochałam się w czytaniu.

Tak więc zwieńczenie dzisiejszej zabawy należy do Zmierzchu.


Jestem ciekawa Waszych odpowiedzi, więc zapraszam do przyłączenia się do zabawy każdemu chętnemu ^^. I mam nadzieję, że aż tak Was nie zanudziłam.

komentarze

  1. Ja uwielbiam "w pustyni i w puszczy", cudowna lektura, ale moją siostrę musiałam do niej przekonywać. ;) "Czerwień rubinu" uwielbiam :D

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja też Zmierzch z chęcią przeczytałam i według mnie to dobra seria :) Nie ma co się czepiać :)

    OdpowiedzUsuń

Lubimy czytać

Moja lista blogów