Szablon stworzony przez Arianę dla Wioski Szablonów | Technologia Blogger | X X X

sobota, 18 stycznia 2014

Lepiej późno niż później, czyli Liebster Blog Award


Na początek chciałam bardzo podziękować Izkalysa oraz mojej imiennicze Weronice Z. za nominacje w tej blogowej zabawie! ^^ Nie powiem, ale lubię takie gierki i mam nadzieję, że jakoś się wykażę w Liebster Blog Award! Zatem: Do dzieła!


Pytania od Izkalysa:

1.Czy znasz przypadek, gdy film/serial na podstawie książki był lepszy od jej papierowej wersji? Jaki?

Dobre pytanie… Jeśli mam być szczera to jestem zdania, że książki są znacznie lepsze od ekranizacji, ponieważ: oddają w pełni te wszystkie emocje, jest znacznie więcej szczegółów i przekazują dosadnie jaką wizję świata miał autor. Dlatego po głębokim namyśle sądzę, że zdarzył mi się jeden film, który moim zdaniem był lepiej przedstawiony niż w papierowej wersji m.in. Hobbit( pierwsze dwie części).

2.W jakiej książce spotkałaś się z najbardziej irytującym głównym bohaterem i kto to był?

Pierwsze co mi wpadło na myśl to: ,,Przyrzeczeni” i bohaterowie, których znienawidziłam za ich tandetne zachowania – Jessika i Lucjusz. Dziękuję bardzo za takie książki(ironia przez duże I!).

3.Wolisz narrację pierwszo- czy trzeciosobową?

Zdecydowanie pierwszoosobową, bo dzięki niej mogę lepiej wczuć się w rolę głównej bohaterki.


4.Czy jest taka książka, której nie przeczytałaś i się tego wstydzisz? Jaka?

Oj... Jest taka… T^T A raczej jest taki autor, którego żałuję, że jeszcze nie poznałam jego twórczości. Jest to nie kto inny jak Stephen King… Wiem! Hańba mi, że nie poznałam mistrza grozy!

5.Najciekawsza lektura szkolna?

,,Ten obcy”! I ,,Krzyżacy”! I jeszcze ,,Opium w rosole”! A z dramatu to ,,Balladyna” i ,,Romeo i Julia” i jeszcze ,,Makbet”!
Oj… Miałam podać chyba jeden przykład…

6. W skali 1-10, w jakim stopniu zwracasz uwagę na okładki książek?

Aż wstyd mi przyznać, ale dam 7 punktów. Lubię też nacieszyć oko na pięknej okładce ^^.


7. Trzymasz się raczej jednego gatunku książek czy ciągle szukasz czegoś nowego?

Kocham romanse, paranormalne zjawiska w powieściach, horrory, fantastykę, obyczajówki i jakieś przygodowe, ale cały czas jestem otwarta na nowe gatunki J.

8. Ile książek czeka na ciebie w twojej biblioteczce? Podaj 3 tytuły.

Dokładnie 231. I kiedy mam to niby przeczytać?!
A tytuły to: ,,Urodzona o północy”, ,,Geneza” i ,,Panic”.

9. Byłaś na jakichkolwiek Tragach Książki? Jak to wspominasz?

Byłam raz w Katowicach i pamiętam jak bardzo byłam podekscytowana, kiedy chadzałam pomiędzy różnymi stosikami i wszędzie otaczały mnie książki i ludzie, którzy tak samo podzielali moją pasję. Do tego jeszcze te wszystkie promocje! Czułam się jak w niebie ^^.


10. Co cię najbardziej irytuje w książkach?

To jest naprawdę trudne pytanie ><. Myślę, że czasem kiedy mamy jednotomową powieść(co się teraz rzadko zdarza) to jestem trochę zawiedziona kiedy nie wyjdzie kontynuacja. Poza tym zakończenia niektórych książek są dość irytujące. Przykładowo gdy kończy się tak, że czytelnik może sobie dopisać resztę historii czy główny bohater umrze czy będzie żył w chwale czy zwycięstwie. Ja wolę mieć przedstawione konkrety, nawet jeśli okażą się nieprzyjemne.

A teraz czas na pytania od Weroniki Z.:

1. Widzisz w parku książkę na ławce. Podchodzisz i patrzysz, że jest tam karteczka, informująca: ''Drogi kolego/koleżanko! Postanowiłem poszerzać swoją pasję związaną z literaturą i chciałbym podzielić się tym z innymi. Gdy przeczytamy tą książkę, zostawiamy ją w parku, kawiarni, gdziekolwiek. Książka musi być zauważalna, aby wszyscy ją zobaczyli. Wtedy mam nadzieję, że wszyscy zachęcą się do takiej akcji i będą zostawiać tą jedną książkę, jednak ludzie zapamiętają coś i również chętnie zajmą się literaturą". Co myślisz o takim pomyśle/akcji? Czy byłoby to dla Ciebie możliwe? Czy wzięłabyś udział w czymś takim?

Szczerze powiedziawszy brałam udział w takiej akcji XD. Kiedy byłam na Tragach Książek nieświadomie wzięłam powieść należącą do bookcrossingu i po jej przeczytaniu odstawiłam ją w kawiarni. Jestem ciekawa co się z nią stało… I sądzę, że to dobry pomysł, tylko organizatorzy tej ,,imprezy” mogliby wybierać książki troszkę ciekawsze i bardziej młodzieżowe. Wtedy więcej ludzi by się na to rzucało J.

2. Przyjaciele zniszczyli Ci książkę, która znaczyła dla Ciebie bardzo dużo. Czy będziesz na nich zła i nie odezwiesz się do nich? Czy może wytłumaczysz im, że niszczenie książek jest okropne i że dla niektórych książki są ważne? Jeśli tak, to jak myślisz - zrozumieją to i będą szanować książki?

O matko!!! Nie potrafię sobie wyobrazić, żeby ktokolwiek miał zniszczyć moje książki, bo zawsze przed pożyczeniem ostrzegam, żeby na nie uważali. A jeśli wynikłaby taka sytuacja, to pewnie wkurzyłabym się i nakrzyczała na początku, a potem z powodu wyrzutów sumienia przeprosiła i ułagodziła jakoś sprawę. Na szczęście moi przyjaciele wiedzą, że książki są częścią mojego życia i ja mam pewność, że nie zniszczyliby ich specjalnie. Widzicie jak Wam ufam???


3. Twoja przyjaciółka nie toleruje osób czytających książek. Cały czas obraża ,,Mole Książkowe", ale Ciebie bardzo lubi i nie ma do Ciebie pretensji. Czy czujesz się w pewien sposób obrażona czy może wręcz przeciwnie? I czy wyjaśnisz swojej przyjaciółce, że nie trzeba od razu obrażać osób, które czytają za to, co lubią robić?

To z tą przyjaciółką byłoby coś nie w porządku… Chyba ma jakieś rozdwojenie jaźni… Z jednej strony nienawidzi Moli książkowych, a z drugiej za mną przepada. Dziwneee… Ale gdybym spotkała taką osobę to dałabym jej porządny wykład, dzięki któremu mam nadzieję zrozumiałaby co oznacza: tolerancja.


4. Przeglądasz bardzo fajną stronę internetową. Nagle natrafiasz na spojler książki, którą miałaś zamiar przeczytać. Nie jest to mały spojler, to jest wielka informacja, o którą w książce wszystkim chodzi. Czy napiszesz do osoby, która ten spojler zamieściła czy może zignorujesz to i będziesz miała inny sposób na odreagowanie? Jak tak, to jaki? :)

O Boże!!! Jeśli zobaczyłabym taki spojler to normalnie rozpacz na podłodze. Oczywiście zwróciłabym uwagę tej osobie, że niech nie robi nigdy więcej takich numerów i najlepiej byłoby gdyby ostrzegała na początku, że w jej opinii znajduje się Spojler nad Spojlerami.

5. Czy zamierzasz napisać własną powieść? Jaki to będzie gatunek literacki? Czy sądzisz, że mogłabyś napisać więcej takich książek?

He, he…( czarny śmiech). Przyznam się skrycie, że napisałam już jedną powieść. Jest to paranormal romance z wampirami w roli głównej. Zaczęłam też pisać jej kontynuację oraz książkę fantastyczną z podróżami w czasie i antyutopią. ^^

6. Twoje największe marzenie związane z blogiem lub literaturą?

Oczywiście mieć więcej obserwatorów, którzy podzielają moje pasję i lubią dyskutować o danych powieściach. A marzenie z literaturą to takie, aby w tym roku trafić na same majstersztyki warte uwagi J.

7. Jak nazwałabyś czekoladę, aby zawrzeć w tytule coś z książek?

,,Papierowy smak”? Nieeee… To by raczej zniechęciło kupujących XD.
To może: ,,Mleczny romans” albo ,,Smocza gorycz” albo ,,Dopalacz dla każdego Mola książkowego”.


8. Masz możliwość przeprowadzenia wywiadu z osobą/autorką, która jest dla Ciebie przykładem. Kim jest ta osoba/autor? Jakie zadasz mu pytania?

Porozmawiałabym z chęcią z Katarzyną Bereniką- Miszczuk. Spytałabym między innymi o jej książki, jakie lubi czytać, jakie nienawidzi, co ją inspiruje przy tworzeniu, czy lubi czekoladę XD. Czy ma obsesję na punkcie Piotrków, czy lub smoki, ile zajmuje jej pisanie w ciągu jednego dnia, czy napisze coś o skrytobójcach i czy da mi jakieś wskazówki lub rady.
Sądzę, że jakoś byśmy się dogadały pomimo mojej nieśmiałości.

9. Są wakacje. Siedzisz na jachcie i nagle książka wypada Ci za burtę. Co zrobisz? Zanurkujesz po nią czy raczej nie? :P

Jeśli książka jest naprawdę dobra to… Żegnaj, rodzino! Skaczę rekinom na pożarcie aby uratować część mojego życia! I chlup! Książka uratowana, a ja zjedzona. A jeśli to byłoby coś karkołomnego co mnie męczyło od początku, to poszukałabym jeszcze czegoś ciężkiego, aby ją zatopić.

10. Na jakie książki oczekujesz? Czy według Ciebie rok 2014 będzie bardzo dobrym rokiem?

To będzie szczęśliwy rok! A moje oczekiwania co do książek wypisałam już w podsumowaniu zeszłego roku, ale mogę powtórzyć kilka ^^. Tak więc czekam na zwieńczenie trylogii Nevermore , Niezgodnej i Przez burze ognia. Oraz pragnę poznać drugie części Szklanego tronu i Króla Kruków.


11. Jakie blogi często odwiedzasz? Wymień przynajmniej pięć.

To pytanie jest złe. Jest naprawdę złe do szpiku kości!!!
Kocham odwiedzać wszystkie blogi, które mam w obserwowanych, bo dzięki nim mogę wytknąć ludziom jakieś pytania i czasem włączyć się w jakąś dyskusję :3. A jeśli mam wymienić blogi na które posty oczekuję z niecierpliwością to:

1.      Magia mangi (manga-no-tsuki.blogspot.com)
2.      Books Hunter (sol-shadowhunter.blogspot.com)
3.      Mugen no yo ni (mugen-no-yo-ni.blogspot.com)
4.      Baskerville View( baskervilleview.blogspot.com)
5.      Dom anime (dom-anime.blogspot.com)
6.      Książka nie gryzie (ksiazkaniegryzie.blogspot.com)
7.      Z książką pod koc (ksiazki-bo-kocham-czytac.blogspot.com)
8.      Między kartkami (papierowemiasta.blogspot.com)
9.      Niebo-piekło-ziemia (niebo-pieko-ziemia.blogspot.com)

Przepraszam!!! Przepraszam innych blogerów, że Was nie dodałam, ale gdybym mogła to wypisałabym wszystkich T^T. Dlatego twierdzę, że to pytanie jest jak skazanie siebie na zlinczowanie.

12. Jakie masz sny? Czy często Ci się zdarza mieć koszmary? Jak tak, to opisz jaki był najgorszy koszmar i jaki najlepszy sen.

Lubię mieć prorocze sny. Ale niestety one rzadko się zdarzają :/. Co do koszmarów to pojawiają się zbyt często. Najgorsze są wtedy, kiedy moja rodzina jest zabijana, a ja nie mogę nic z tym zrobić. To jest najgorsze! Owszem, mam też miłe sny, jednym z lepszych było mordowanie zombie oraz posiadanie mocy, dzięki którym mogłam zabijać złych ludzi…. Taaak… Coś jest ze mną nie tak…


13. Pani bibliotekarka wyprasza Cię z biblioteki, choć nic nie zrobiłaś. Tutaj wykaż się wyobraźnią i podaj przykład. Dlaczego Pani wyprosiła Cię z biblioteki? :P

Ponieważ pokłóciłam się z nią o ilość wypożyczania książek! Z jakiej racji mam prawo do wypożyczenia jedynie 5 sztuk?! To niesprawiedliwe!!!

Zatem dziękuję jeszcze raz za nominację, nie powiem, ale te pytania sprawiły mi trochę trudności ><. Szczególnie te od Weroniki Z. Ale się musiałam nagłówkować! Lecz jestem naprawdę wam wdzięczna, że umożliwiłyście mi tą zabawę. Danke!


Oto moje pytanka:   

1. Lubisz czytać polskich autorów? Jeśli tak, to jakich? Jeśli nie, dlaczego?
2. Ile masz zapełnionych półek z książkami i jak układasz książki(np. alfabetycznie czy gatunkowo)?3.Najlepsza ekranizacja książki Twoim zdaniem?
4. Czy czytasz mangę, oglądasz anime, piszesz fanficki?
5. Jaka jest Twoim zdaniem najlepsza para książkowa? Wymień nie więcej niż pięć i z jakich są książek.
6.Jeśli mógłbyś/mogłabyś żyć w jednej z książek, jaka by to była? Możesz podać trzy przykłady ^^.
7. Jakie słodycze lubisz? Czy jesteś uzależniony/uzależniona od czekolady? WAŻNE!!!
8. Gdybyś mogła/mógł mieć jakieś paranormalne zdolności lub być jakimś nadprzyrodzonym stworzeniem co byś wybrał/wybrała?
9. Wyobraź sobie, że masz dwa naboje. Jakie postacie z książek byś odstrzeliła?
10.Wolisz czytać o postaciach dobrych czy złych? Dlaczego?
11.Podaj jedno ze swoich postanowień noworocznych.
12. Podaj jeden wyjątkowy dla ciebie cytat. Chociaż, jak chcesz możesz podać do trzech maksymalnie XD.
13. Czy wierzysz w przesądy? Jeśli tak, to jakie? Oraz czy wierzysz w reinkarnację?

A oto moje nominowane duszyczki:
Między kartkami (papierowe miasta.blogspot.com)
Czytadła Tetiisheri (czytadlatetiisheri.blogspot.com)
Nasz książkowir (naszksiazkowir.blogspot.com)
Świat książek i ja (cyrysia.blogspot.com)
Czytajmy książki (czytajmyksiazki.blogspot.com)
Książkowe ,,kocha nie kocha” czyli co warto przeczytać (heaven-for-readers.blogspot.com)
Mybooks – Nasze recenzje (my-books-1220.blogspot.com)
Magia książek (ksiazkowyswiatpatrycji.blogspot.com)
Miasto Mgły (miastomgly.blogspot.com)
City with books (miasto-recenzji.blogspot.com)




Mam nadzieję, że pytania jakoś mi wyszły ><. I chciałam przestrzec, że jeśli ktoś jeszcze chciałby wziąć udział w zabawie, to może odpowiedzieć na moje pytania ^^. Dlatego na koniec życzę miłej zabawy :D.


komentarze

  1. Bardzo ciekawe pytania.
    ''Papierowy Smak''... Zjadłabym xD Naprawdę bardzo Ci dziękuję, że wzięłaś udział w tej zabawie, pomimo moich trudnych pytań. :P
    Pozdrawiam Serdecznie,

    weronine-library.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe pytania i jeszcze lepsze odpowiedzi, dzięki którym mogłam się dowiedzieć czegoś więcej o tobie.
    Dziękuję za nominacje. Odpowiedzi na twoje pytania zamieszczę tutaj od razu, jeśli nie masz nic przeciw temu:
    ***

    1. Lubisz czytać polskich autorów? Jeśli tak, to jakich? Jeśli nie, dlaczego?
    -uwielbiam naszą rodzimą literaturę i uważam, że w większości przypadków jest nawet lepsza od zagranicznej. Najbardziej lubię twórczość A.Lingas-Łoniewskiej, H. Kowalczuk, R.L. Górskiej, J.Koryl i wielu innych. Nie sposób po prostu wszystkich wymienić.
    2. Ile masz zapełnionych półek z książkami i jak układasz książki(np. alfabetycznie czy gatunkowo)?
    - nie mam półek, dopiero jak się przeprowadzę za rok do nowego mieszkania to będę miała biblioteczkę z prawdziwego zdarzenia. Tymczasem leżą chaotycznie gdzie tylko mogą, na segmencie, na szafie itp.
    3.Najlepsza ekranizacja książki Twoim zdaniem?
    -Zielona mila Kinga.
    4. Czy czytasz mangę, oglądasz anime, piszesz fanficki?
    - nie
    5. Jaka jest Twoim zdaniem najlepsza para książkowa? Wymień nie więcej niż pięć i z jakich są książek.
    - ojej nie mam pojęcia. Jedynie co mi przychodzi na myśl Grey i Ana ;))
    6.Jeśli mógłbyś/mogłabyś żyć w jednej z książek, jaka by to była? Możesz podać trzy przykłady ^^.
    -nie podam tych przykładów, gdyż niemal w każdej książce chciałabym być, zwłaszcza w tej o miłości ;)
    7. Jakie słodycze lubisz? Czy jesteś uzależniony/uzależniona od czekolady? WAŻNE!!!
    -uwielbiam żelki i czekoladę nadziewaną i chyba jestem od tego uzależniona ;)
    8. Gdybyś mogła/mógł mieć jakieś paranormalne zdolności lub być jakimś nadprzyrodzonym stworzeniem co byś wybrał/wybrała?
    -zdecydowanie wampir.
    9. Wyobraź sobie, że masz dwa naboje. Jakie postacie z książek byś odstrzeliła?
    -trudne pytanie. Nikt konkretny nie przychodzi mi teraz do głowy.
    10.Wolisz czytać o postaciach dobrych czy złych? Dlaczego?
    -zdecydowanie o dobrych, bo źli ludzi mnie wkurzają.
    11.Podaj jedno ze swoich postanowień noworocznych.
    -schudnąć ok. 10 kg.
    12. Podaj jeden wyjątkowy dla ciebie cytat. Chociaż, jak chcesz możesz podać do trzech maksymalnie XD.
    - ,,żyj i daj żyć innym!''
    13. Czy wierzysz w przesądy? Jeśli tak, to jakie? Oraz czy wierzysz w reinkarnację?
    -nie wierzę w przesądy. Co do reinkarnacji to mam mieszane uczucia. Po części wierze, że istnieje, po części nie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za odpowiedzi na moje niezbyt poważne pytania XD Tych polskich autorów nie znam, ale z przyjemnością poszukam ich w bibliotekach :) Cieszy mnie fakt, że nie jestem jedyną uzależnioną tu osobą od czekolady i jeśli mogłabym również zostałabym wampirem z jakimiś paranormalnymi zdolnościami ^^ To postanowienie noworoczne też jest dobre :D Tylko że co roku w moim przypadku mi nie wychodzi :/ Jeszcze raz dziękuję za odpowiedzi i za cząstkowe poznanie twojej osoby ^^

      Usuń
  3. Dziękuję bardzo za udział w zabawie :)
    231 książek w kolejce? Pobiłaś chyba wszystkich *.*
    Dla mnie "Krzyżacy" byli koszmarem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No nie wiem... U innych widziałam jeszcze więcej książek do przeczytania :) A ,,Krzyżacy" nie wiem jak to się stało, że przypadli mi do gustu może to przez waleczną Jagienkę...? XD

      Usuń
  4. Też zdecydowanie wolę narrację pierwszoosobową ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Opis o książkach, obrazki z anime <3 I Yuno z siekierą! Hahahaha, nie no, a tak poważnie to fajny tag, miło, że jestem w blogach, które często odwiedzasz :P Czuję się zaszczycona! Plus serio? Czekasz na dwie książki w 2014, które w teorii będę musiała kupić. No dobra, jedną, bo dalej nie mam i nie czytałam drugiej części Przez burzę ognia. Ale za to wypadałoby w końcu przeczytać Zbuntowaną... ><"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko wiesz, nie schlebiaj sobie za bardzo XD Poza tym czekam na więcej książek w tym roku, tylko do głowy mi akurat przyszło jedynie tyle :P I na koniec dodam: kobieto! weź się za czytanie książek! :D

      Usuń
  6. Lektury szkolne chyba lubimy te same <3 Ten obcy to pierwsza lektura(książka) którą miałam ochotę przeczytać w kolejnej części też <3
    Super blog (trafiłam na niego przypadkiem i już zostanę tu <3:)
    Zapraszam też do siebie :)
    Będzie mi miło gdy obejrzysz moją video-recenzję i zostawisz po sobie ślad :)
    Miło mi też będzie gdy zaobserwujesz :)
    Pozdrawiam :3

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo mi miło to czytać ^^ Drugą część Tego obcego też musiałam przeczytać, tylko trochę ubolewam, że było tak mało Zenka :/ I oczywiście zaraz zajrzę na twojego bloga :D

    OdpowiedzUsuń

Lubimy czytać

Moja lista blogów