Szablon stworzony przez Arianę dla Wioski Szablonów | Technologia Blogger | X X X

piątek, 9 sierpnia 2013

,,W grobie" Jeaniene Frost

TOM III NOCNA ŁOWCZYNI


Niektóre rzeczy nie pozostają w grobie.

To powinien być najlepszy czas w życiu półwampirzycy Cat Crawfield. Ze swoim nieumarłym kochankiem Bonesem u boku z powodzeniem chroni śmiertelników przed złymi nieumarłymi. Jednakże, chociaż Cat używa kolejnych przebrań, żeby zachować swoją prawdziwą tożsamość w tajemnicy przed zuchwałymi krwiopijcami, zostaje w końcu zdemaskowana, a to naraża ją na straszliwe niebezpieczeństwo.

Jakby tego było mało, dawna znajoma Bonesa z determinacją usiłuje pogrzebać go raz na zawsze. Schwytana w sieć mściwej wampirzycy, ale zdecydowana pomóc Bonesowi, który stara się nie dopuścić do użycia śmiertelnie groźnej magii, Cat pozna prawdziwe znaczenie określenia „zła krew”. I nie pomogą jej sztuczki, których się nauczyła jako agentka specjalna. Będzie musiała zdać się na swoje wrodzone instynkty, żeby uratować siebie i Bonesa od losu gorszego niż śmierć.
Komentarz: Gin z tonikiem dobry na każdą katastrofę? Jak najbardziej!

A dowodem na to jest nasza główna bohaterka Cat, która w każdej krytycznej sytuacji potrzebuje tego magicznego napoju.
Jest to już trzecia część i muszę przyznać, że nadal miło mnie zaskakiwała, m.in. swoją dziko pędzącą akcją, miłosnymi wzlotami i upadkami, interesującymi zjawiskami(upartymi zombie i zakazaną magią) oraz nowymi bohaterami, którzy przypadli mi do gustu i niestety zakończyli szybko swój żywot. Jedną z takich postaci był Zero, przyjaciel Bonesa pochodzący z Polski! Nie wiem z jakiego powodu urzekł mnie tak swoją osobą… Może dlatego, że wyobrażałam go sobie jako Zero z mangi ,,Vampire Knight”? Możliwe…


Inną postacią, wywierającą za każdym razem spore wrażenia jest Vlad – tak, tak, ten Vlad Dracula! Sypiący wokół Cat samymi mądrościami i radami, a zarazem rzucający kąśliwe uwagi w kierunku Bonesa. Czy wspominałam, że potrafi panować nad ogniem i z przyjemnością pali zombie? Cóż, Vlad jak najbardziej zapisał się w mojej pamięci.
Co do fabuły, największym niebezpieczeństwem okazuje się kilku tysięczna wampirzyca, Patra, która jako córka Kleopatry i żona Menchersa(przyjaciel Bonesa i tak jakby jego ,,dziadek”) pragnie zabić ukochanego Cat. Czy to jej się powiedzie?

Książka utrzymuje swój klimat przesiąknięty wspaniałymi pokazami walk, ciągle podnoszącą się adrenaliną oraz niespodziewanymi zwrotami akcji.
Oczywiście, można też dostrzec wiele zmian jakie zaszły od pierwszej do trzeciej części. Nie tylko w samej bohaterce ulegają zmiany, lecz również jest to widoczne w pisaninie samej autorki. Jeaniene Frost ukazuje coraz większą dojrzałość.

,,W grobie” jest niesamowitą powieścią, w której przeważają plusy. A jeśli miałabym wymienić jakiś minus… To żadnego jak na razie się nie dopatrzyłam.

komentarze

  1. Nie mogę się doczekać kolejnych części.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam tylko pierwszy tom, ale mam pozostałe dwa na półce :D Ciekawe tylko, czy wydawnictwo wyda serię do końca...

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze nie przeczytałam dwóch poprzednich części, ale na pewni sięgnę po wszystkie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwszy raz słyszę o tej serii, ale wydaje się być ciekawa. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Całą serię mam w planach, no muszę ją w końcu przeczytać. :)

    OdpowiedzUsuń

Lubimy czytać

Moja lista blogów