Szablon stworzony przez Arianę dla Wioski Szablonów | Technologia Blogger | X X X

środa, 6 stycznia 2016

Podsumowanie roku 2015


2015 rok był rokiem dość ambitnym czytelniczo i blogowo, ponieważ sporo perełek trafiło w moje łapki, a recenzje sypały się w jakiś niewyobrażalnie magiczny sposób – innymi słowy: słowotok pisemny, bardzo niebezpieczny, bo twoje palce mogą odpaść, a klawiatura spłonąć od śmigania. Ale nie o chorobach książkoholicznych teraz mowa! Tak jak w zeszłym roku, tak teraz chciałam podziękować czytelnikom Ognistej Strzały za czytanie moich zacnych wypocin, komentowanie (tudzież: różne refleksje, pytania… chociaż wolałabym więcej…) oraz za bieżącą obserwację. Dziękuję tym mniej więcej 98 obserwatorów i życzę z okazji 2016 roku wielu czytadeł, czasu oraz zapału na ich poznawanie :D.
A teraz lekkie podsumowanko:


1. Lista najlepszych przeczytanych książek:




W tym bardzo dobrym roku czytelniczym udało mi się przeczytać 87 książek (juhu!) i wybrać znaczącą piętnastkę, którą uwielbiam, która wywarła na mnie ogromne wrażenia, wzruszyła, rozśmieszyła, czegoś nauczyła i zostawiła po sobie taki niedosyt że nie wiedziałam co ze sobą zrobić. To są również książki, które mam nadzieję przeczytać ponownie i wpychać moim przyszłym dzieciom i wnukom. Kolejność ma tutaj znaczenie, ale wspomnę co nieco tylko o pierwszej piątce. Zatem! Dlaczego Claire North swoją powieścią zasłużyła na pierwsze miejsce? Jak przy recenzowaniu pisałam: to jest genialne. Fakty historyczne, naukowe, polityczne, a do tego wplecenie intrygującej fabuły z podróżami w czasie było tym, co zapunktowało u mnie. Każdy szczegół jest tutaj niesamowitością i stwierdzam, że Pierwszych piętnaście żywotów Harry’ego Augusta należy poznać! Na drugim miejscu znalazła się jedna z moich biblii życia. Klasyk nad klasykami! Z bohaterami tak wpływającymi na psychikę, że aż demoralizującymi czytelnika. Portret Doriana Graya zawładnął moją duszą, a cytaty mogę sobie wytatuować na plecach. Trzecie miejsce należy się Glukhovskiemu i jego FUTU.RE. Powieści o przyszłości w której nieśmiertelność dotyczy każdego. Wcześniej wiecznie młode życie było dla mnie jednym z marzeń (wampiry i ten ich seksapil), ale po przeczytaniu tej historii moje zdanie zmieniło się o sto osiemdziesiąt stopni. Nieśmiertelność okazała się czymś obrzydliwym, okrutnym, niszczycielskim i Glukhovsky ukazał całą prawdę na ten temat, nic nie upiększając, tylko przedstawiając realizm sytuacji i prawdziwą naturę człowieka. Co do czwartej pozycji, czyli Baśniarza to jest to smutna historia, tak smutna, że wycisnęła łzy z moich oczu, a uwierzcie mi żadnej z tych 86 pozostałych powieści nie udało się to. Do tego dochodzi piękna historia o miłości i problemach dwojga ludzi żyjących w różnych środowiskach. Numerem pięć musiała zostać Mara Dyer, cała trylogia, która przez psychodelizm, napięcie i ogólne mieszanie w mózgu czytelnika zasługuje na uznanie.

W tym roku prócz recenzji książek pojawiło się również:

* sporo tagów, takich jak: Zombie Apocalypse Book Tag, Randka w ciemno Book Tag, My Big Bookish Wedding Tag, 2 Liebster Blog Award oraz Disney Book Tag.

* nie zabrakło także mojej inwencji twórczej i powstałych TEMATYCZNIE, dokładnie pięciu, które jak sama nazwa mówi skupiały się na danej tematyce książkowej, przykładowo o sarkazmie, psychodeliach, silnych bohaterkach… Jeśli chcielibyście więcej, to napiszcie – znajdę czas, żeby ogarnąć takie notki :3.

* niestety nie organizuję żadnych konkursów i nie biorę w nich udziału, ale coś mnie podkusiło w wystartowaniu we dwóch i udało mi się! Pierwszy raz wygrałam książkę m.in. Wiem o tobie wszystko (za niedługo zabieram się do czytania i recenzowania)

2. Lista najgorszych przeczytanych książek:



Zwracając się do książek: Zgińcie! Przepadnijcie! Nie pokazujcie mi się na oczy!

3. Lista książek, których nie potrafiłam skończyć:


1. Dotyk Gwen Frost Jennifer Estep
Lubię mitologię i spodziewałam się czegoś odkrywczego, lecz niestety dostałam dziecinadę i chłam w stylu pisania.

2. Diabły Elżbieta Wojnarowska
Nuuudy.

3. Mroczne serce. Przeznaczeni Lee Monroe
Chyba wyrosłam z takich książek.


4. NOS4A2 Joe Hill
Zapowiadało się ciekawie. Lecz dobrnęłam do 200 strony i miałam już dosyć z dwóch powodów: nudna akcja oraz zbyt rozwlekłe pisanie.

5. Pomiędzy światami Jessica Warman
Wypowiedź przepełniona sarkazmem: Boże, jak ja uwielbiam książki o głupich amerykańskich nastolatkach, które dopiero po śmierci rozumieją jakimi były dupkami/zołzami i próbują naprawić swoje błędy, myśląc że wrócą do swojego beznadziejnego życia! Istne arcydzieła literatury!

6. Powód by oddychać Rebecca Donovan
Do tego wrócę!


7. Relikt Heather Terrel
Jakoś nie potrafiłam przebrnąć. Strasznie dziwne i znowu użyję tego słowa: nudne.

8. Świetliste cienie Melissa Marr
Nie udało mi się skończyć, zapewne przez to, że poprzednie trzy części czytałam jakiś czas temu (dawno… dawno temu!) i nie mogłam się połapać co i jak. Do tego klimat już mi nie odpowiadał.


4. Lista przeczytanych mang (w wydaniu książeczkowym):


1. Ścieżki młodości 7-11
2. Tokyo Ghoul 1-4
3. Horimiya tom 1
4. Noragami tom 1
5. Służąca przewodnicząca 5-8
6. Death Note 2-3
7. Jak zostałam Bóstwem? 1-3
8. Deadman Wonderland 5-9
9. Kuroshitsuji 6-9
10. Exitus Letalis 2-3

Nie piszę już postów: Manga miesiąca, ale dla zainteresowanych tematyką anime i mang zapraszam do czytania mojego drugiego bloga, którego prowadzę z przyjaciółką: ANIMANIACZKI.

5. Lista oczekiwanych premier książkowych (w Polsce):


1. A Court Of Thorns and Roses Sarah J. Maas
2. Panika Lauren Oliver
3. A thousand pieces of you Claudia Gray


4. Królowa Cieni Sarah J. Maas
5. Wiedźma z lustra Maggie Stiefvater
6. Nevermore 3 Kelly Creagh – W KOŃCU WYDADZĄ!!!


7. Dangerous Lies Becca Fitzpatrick
8. Bratobójca Jay Kristoff
9. Illuminae Jay Kristoff & Amie Kaufman


10. Dzika Krew Sally Green
11. Everything, everything Nicola Yoon
12. Fragments Dan Wells


13. Granice Aleksandra Ruda
14. Magonia Maria Dahvana Headley
15. Mickiewicz. Pogromca upiorów Marta Kisiel


16. Dożywocie 2 Marta Kisiel (już na jesień!!!)
17. Passenger Alexandra Bracken
18. Red Rising 3 Pierce Brown
19. Reguła Myśli James Dashner


20. Szklany miecz Victoria Aveyard
21. Tu i teraz Ann Brashares
22. Vitro Jessica Khoury


23. Szeptucha Katarzyna Berenika Miszczuk
24. W sidłach losu Alexandra Bracken
25. Życie i śmierć Stephenie Meyer


6. Lista oczekiwanych ekranizacji książek:


1. Osobliwy dom Pani Peregrine (marzec)
Nie czytałam książki, ale myślę, że lepiej będzie zacząć od filmu.

2. Duma i uprzedzenie, i zombie (marzec)
A co mi tam! Obejrzę, żeby się pośmiać i popłakać, jeśli tak bardzo zniszczą wizję jednej z moich ulubionych powieści.

3. Niezgodna: Wierna (marzec)
Po zobaczeniu zwiastuna przewiduję, że będzie to kompletnym niewypałem. Lecz cóż… Trylogię trzeba nareszcie zakończyć.

4. Victor Frankenstein (kwiecień)
Mam nadzieję, że będzie piorunująco dobre niż poprzednia wersja.

5. Piąta Fala (kwiecień)
Ja wiem, że to nie przebije książki, ale jestem ciekawa efektów specjalnych i gry aktorskiej.

6. Alicja po drugiej stronie lustra (maj)
Yey! Szalony Kapelusznik wraca!

7. Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć (listopad)
Wolałabym coś o Snapie, ale nie będę wybrzydzać.

7. Zmiany na blogu:



Wera (per ognista, per powie) jako SUPER informatyk w końcu po części ogarnęła blogspota i udało jej się zrobić strony m.in. Recenzje książek (nawet nie wiecie jak się namęczyłam z przepisywaniem tych prawie wszystkich książek z czterech lat), MUST READ (miejmy nadzieję, że przeczytam je w 2016 roku) oraz 100 BBC (a co? Też się pochwalę ambitną literaturą – chociaż nie jest jej dużo…). Plan jest jeszcze taki, że pojawi się strona o tytule: Książka miesiąca – chyba wiadomo o co chodzi ><. Co do TEMATYCZNIE to zależy od Was, moi drodzy Czytelnicy, czy będziecie chcieli ich powrotu. Mam też nadzieję na opublikowanie za niedługo stworzonego przeze mnie Book taga, więc szykujcie się na nominacje ^^. A na koniec jeszcze raz życzę udanego 2016 roku!

komentarze

  1. Tak się zastanawiam, czy sięgnę po kolejną Fitzpatrick... może poczekam, aż będzie na jakiejś promocji, czy coś? Bo Black Ice było spoko, ale to jednak młodzieżówka i tak nie do końca mi podeszło. WIedziałam, że tak będzie, ale nie wiem w takim razie, czy dalej chce mi się czytać tego rodzaju literaturę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama też się zastanawiam, bo Black Ice jak dla mnie był średni, ale widac pomiędzy Szeptem a Black Icem jak autorka zmieniła się w pisaniu, może w Dangerous Lies znowu coś nowego się zobaczy - jeśli wydadzą w Polsce, bo jak nie, to zostanie szukanie wersji oryginalnej :3

      Usuń
  2. SPAM i nie tylko

    Kara od urodzenia wiedziała, co musi zrobić. Wygrać Test. Na trening ma tylko dwadzeiscia trzy lata. Musi być doskonała.
    Dziewczyna dokładnie wie jak osiągnąć swój cel, ale na drodze do sukcesu stoi "fałszywa" przyjaźń, cholernie przystojny kujon i największy wróg.
    Czy uda jej się zwyciężyć? Czy życie mafijnej księżniczki jest dla niej odpowiednie? Co się wydarzy, kiedy w jej życiu zagości miłość i przyjaźń? Będzie gotowa ją zaakceptować?

    Zapraszam do mnie: nie-doskonala-doskonalosc.blogspot.com

    *Widzę, że kochasz czytać tak samo jak ja :)
    W Twoih listach znalazłam kilkanaście pozycji, które uważam za fenomenalne i beznadziejne (najczęściej miałam podobne zdanie do cb).
    Polecam naprawdę słodką serię "Rywalki" - obecnie ukazały się cztery tomy (piąty - maj tego roku) i dwa dodatki. Bardzo mi się spodobały te książki i mam nadzieję, że tobie również wycisnąć łzy (zazwyczaj ze śmiechu xd)

    Pozdrawiam
    Pinapple 🍍

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam tą słodką serię :D Bardzo ją lubię, owszem wybuchałam śmiechem, chociaż łzy nie trysnęły potokami. Mam nadzieję, że tom piąty mnie nie zawiedzie i będzie bardziej emocjonujący :3

      Btw. Interesujący opis, będę czekała na pierwsze rozdziały ^^

      Usuń
  3. Portret...! Baśniarz! <3
    Sporo przeczytałaś, jestem pod wrażeniem. ;) Ciekawi mnie FUTU.RE, a Nomen Omen wciąż czeka na półce. O! Wydadzą Bratobójcę? A to niespodzianka! I do tego Osobliwy dom pani Peregrine dostanie ekranizację (książka ostatnio trafiła na moją półkę)? Nie miałam pojęcia. Jakoś prawie nigdy nie sprawdzam żadnych premier. :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak się miało dłuuugie wakacje po maturze to się czytało XD Powinnaś przeczytać FUTU.RE oraz Pierwszych piętnaście..., myślę że mogą ci się spodobać :3

      Usuń

Lubimy czytać

Moja lista blogów