Szablon stworzony przez Arianę dla Wioski Szablonów | Technologia Blogger | X X X

wtorek, 20 stycznia 2015

Tematycznie #1 Sarkazm, humor i ironia


Wraz z tym wpisem, pojawia się na Ognistej Strzale nowy gatunek postów, który pozwoliłam sobie nazwać Tematycznie. Jak sama nazwa mówi posty będą się skupiać na jednym lub kilku aspektach związanych z książkami – i nie tylko… :3

Na pierwszy odstrzał poszły cechy, które najbardziej sobie cenię w powieściach. Jeśli zawsze jest śmiesznie, sarkastycznie i rozbrajająco, to bez względu na nudną fabułę – przeczytam. Cenię sobie humor, a niektórym autorom wychodzi to naprawdę fantastycznie, dlatego wybrałam 12 pozycji, które każdemu powinny zapewnić dobrą zabawę i, co najważniejsze, mnóstwo uśmiechów, przemieszanych z szalonymi śmiechami, chichotami, rechotami… itp.itd.

PS Kolejność na liście nie ma znaczenia.


1. Trylogia Ja, diablica Katarzyna Berenika – Miszczuk
Polski humor zawsze mile widziany, tym bardziej jeśli główna bohaterka ma przypadłość do niszczenia świata, stwarzania multum problemów aniołom i diabłom oraz zachodzenia za skórę samemu Lucyferowi.


2. Seria Dary anioła Cassandra Clare
Tutaj wystarczy powiedzieć: JACE i wszyscy co czytali, wiedzą, że dla niego warto przeczytać i zapamiętać każdy z nim związany dialog.


3. Seria Zew Nocy Keri Arthur
Bohaterka, która jest pół wampirem i pół wilkołakiem a do tego sądzi że cały świat należy do niej oraz nie boi się mówić wszystkiego co jej przyjdzie na myśl? Tak, kupuję ten pikantny pomysł.



4. Seria Nocna Łowczyni Jeaniene Frost
Cat (Ruda Kostucha) i Bones (wampir) to dość niebezpieczne połączenie. Oboje sarkastyczni, oboje lubiący ryzyko oraz buzującą adrenalinę we krwi.


5. Seria Mroczny Łowca Sherrilyn Kenyon
Tak, tak… Znowu serwuję Wam serię o sarkastycznych wampirach, tylko że tym razem wszyscy bohaterowie lubią rzucać zabawnymi i ciętymi ripostami! A do tego mają dość krwawe poczucie humoru. Ha, ha… Ha, ha…

6. Chłopcy Jakub Ćwiek
Dorośli motocykliści zabijający zombie, bawiący się ostrymi nożami i pistoletami i do tego zachowujący się jak dzieci? Nie wspominając jeszcze o tym, że prawdopodobnie urwali się z Nibylandii? Yhm, przygoda zapewniona.

7. Zgon Gina Damico
Lex jest problematycznym dzieckiem, a kiedy trafia do jeszcze bardziej problematycznego miasta, gdzie wszyscy szkolą się na Żniwiarzy, wiedzcie, że kłopoty nadchodzą.

8. Kłamca Jakub Ćwiek

Tym razem coś okraszonego mitologiami i współczesnymi religiami. Kłamca, tudzież bóg Loki, pracuje dla aniołów i wykonuje za nie brudne zadanka, a przy tym robi taki bajzel, który prawdopodobnie doprowadzi do końca świata.


9. Dożywocie Marta Kisiel

Tutaj ponowie mamy niesamowity polski humor, który większości przypadnie do gustu swoim nietuzinkowym językiem i niecodzienną logiką.


10. Coś do stracenia Cora Carmack
To jest wielki szok, ponieważ amerykańska pisarka z typowo zapowiadającego się romansidła zrobiła niezłą parodię.



11. Seria Charley Davidson Darynda Jones

Kolejna Kostucha, lecz w ostro ironicznym wydaniu, która sypie ripostami na prawo i lewo. Czasem jej żarty są niezrozumiałe i zbyt wielowarstwowe , ale śmieszą. A to najważniejsze. Dodatkowo życie lubi płatać jej figle, a ona z nawiązką broni się jak umie…


12. Morze spokoju Katja Millay
Choć książka jest jedną z ambitniejszych i życiowych, jakie czytałam to trzeba przyznać, że zabawne sytuacje i proste rozumowanie każdego uwiodły.

I to na tyle, jeśli chodzi o pierwsze Tematycznie. Mam nadzieję, że w jakimś stopniu pomogłam w wyborze książek oraz zaciekawiłam do chwycenia niektórych z nich.

komentarze

  1. Fajny wpis. Nie wszystkie serie czy książki o których wspominasz czytałam, ale np Nocna łowczyni - podpisuje się pod twoimi słowami. Dary anioła - cała seria wzbudziła we mnie wszystkie pozytywne i negatywne odczucia. :) Ja bardzo lubię zabawne dialogi jak i te przesiąknięte sarkazmem :) wówczas powieść jest dużo lepsza w czytaniu.

    OdpowiedzUsuń
  2. No, Ćwiek musiał się tu znaleźć! Polecam jeszcze Pilipiuka z sagą o egzorcyście-bimbrowniku, Jakubie Wędrowyczu - mnóstwo sarkazmu, humoru i ironii w każdym tomie. :P Nie polecam zaczynać przygody od Homobimbrownikusa!

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wybaczyłabym Ci gdybyś nie umieściła "Chłopców" na tej liście.
    Ciekawe tło na blogu, bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Miszczuk i Kisiel! Dobrze, że się znalazły na tej liście, bo ich humor w książkach podoba mi się najbardziej.

    Ps. Dobrze, że założyłaś tą kategorię

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię humor zawarty w trylogii Miszczuk. I Dary anioła oczywiście też by się znalazły na mojej liście, gdybym takową tworzyła :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy pomysł. :D
    Z tych książek czytałam "Coś do stracenia" i "Morze spokoju", które jak najbardziej zasłużyły sobie na znalezienie się na tej liście. Z "Darów Anioła" czytałam tylko pierwszą część. Tak poza tym mam w planach "Kłamcę" i "Chłopców", a nad trylogią Bereniki-Miszczuk jeszcze się zastanawiam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam tylko "Chłopców" i jak najbardziej się zgadzam ;)

    OdpowiedzUsuń

Lubimy czytać

Moja lista blogów