Szablon stworzony przez Arianę dla Wioski Szablonów | Technologia Blogger | X X X

niedziela, 5 stycznia 2014

Podsumowanie roku 2013


Właśnie wróciłam z przerwy świątecznej(dosłownie wczoraj po 21) i zadecydowałam zacząć rok 2014 postem podsumowującym. W Sylwestra dałam sobie postanowienie, że spróbuję trochę urozmaicić ognistą strzałę. Czy mi się to uda? Zobaczymy! ^^


1. Lista najlepszych przeczytanych książek w 2013:

1. ,,Taniec z diabłem” Sherrilyn Kenyon
2. ,,Szklany tron” Sarah J. Maas
3. ,,Wilk” Katarzyna Berenika-Miszczuk
4. ,,Nevermore. Cienie” Kelly Creagh
5. ,,Król kruków” Maggie Stiefvater
6. ,,Rozkosze nocy” Sherrilyn Kenyon
7. ,,W pół drogi do grobu” Jeaniene Frost
8. ,,Inne anioły” Lili St. Crow
9. ,,Chłopcy” Jakub Ćwiek
10. ,,Przebudzenie” Kelley Armstrong


Skomentuję to tak: nie było mi prosto wybrać dziesiątkę najlepszych książek, które przeczytałam, a tym bardziej przypisać im jakiekolwiek miejsca na tej liście. Kiedy tak patrzę na te pozycje, to najchętniej dodałabym tu jeszcze krótkie wyjaśnienia, dlaczego tak wybrałam.
No to krótko: Przepadam za ciętymi ripostami i nadzwyczajnym humorem, a do tego powieściami gdzie główną rolę odgrywają wampiry. Dlatego też pierwsze miejsce należało się ,,Tańcu z diabłem”. Ponieważ ,,Szklany Tron” jest moją pierwszą prawdziwą fantastyką, jaką pochłonęłam nad wyraz szybko i do tego zachęcił mnie do czytania tego gatunku, to znajduje się na drugiej pozycji. Na trzeciej jest ,,Wilk” (jak można zauważyć…) polskiej autorki, którą ubóstwiam i dzięki której przekonałam się, że jak Polak chce to potrafi napisać coś porządnego. Reszta miejsc też powinna być omówiona, ale miało być krótko i zawsze najważniejsze są pierwsze trzy miejsca( trzeba się jakoś tłumaczyć ><).

2. Lista NIE polecanych przez mnie książek:


1. ,,Zniewolenie” Carrie Jones
Jest to marna kontynuacja ,,Pragnienia”. I pomimo tego, że pierwszą część dało się jeszcze jakoś czytać, to tutaj zaczyna się kompletne dno. Wszystko staje się bardzo naciągane, pojawia się zbyt wiele fikcyjnych postaci i wydarzeń, aby można to było zrozumieć.

2. ,,Pretty Little Liars Sara Shepard
Jak dla mnie książki powstały specjalnie, aby nakręcono serial. Typowo amerykańska głupota, skupiająca się na kłamliwych i rozpieszczonych dziewczynkach, które szukają tajemniczego A. Jeśli pisałam komentarze o tej serii w pozytywnym względzie to chyba musiało mi coś odbić.

3. ,,Przyrzeczeni” Beth Fantaskey
Marna imitacja powieści o wampirach. Po prostu, kiedy to czytałam myślałam: ,,Co za kretyn wymyślił aby wampir chciał zostać typowym amerykańskim nastolatkiem?”. Nie polecam, nie polecam, nie polecam.
Zatem mamy trzy pozycje najgorszych powieści, przez które przebrnęłam. Jest ich o dziwo! mało, ale przytrafiło mi się również, że trafiłam na książki, których nie mogłam po prostu przeczytać. Bo były tak kiepsko napisane już z samego początku.


3. Lista książek przez które NIE mogłam przebrnąć:

1. ,,(Nie) umarli. Jonas” Eden Maguire


2. ,,Księżniczka wampirów” Alyxandra Harvey


3. ,,Córki księżyca. Bogini nocy. W zimnym ogniu” Lynne Ewing


Zawsze daje książkom jedną zasadę: do 100 stron muszą mnie zaciekawić. To kryterium wiążę się z tym, że wolę nie tracić czasu na jakieś badziewie, które może się ciągnąc w nieskończoność. Powyższe powieści albo wydawały mi się już z samego początku tandetne albo po stu stronach w ogóle mnie nie zainteresowały.
Książka dobra to taka, która intryguje już od samego początku. Oto moje małe motto ^^.

4. Lista obejrzanych ekranizacji książek:

1. ,,Dary Anioła. Miasto kości”


2. ,,Carrie”


3. ,,W pierścieniu ognia”



4. ,,Hobbit. Pustkowie Smauga.”
5. ,,Intruz”
6. ,,World War Z”
7. ,,Poradnik pozytywnego myślenia”
8. ,,Czerwień rubinu”
9. ,,Piękne istoty”
10. ,,Wiecznie żywy” a raczej ,,Ciepłe ciała”

Na pierwszym miejscu musiało się znaleźć ,,Miasto kości” . Za niesamowite efekty specjalne, pięknie ukazane wydarzenia z książki(choć niektórych scen nie było w powieści, a niektóre lekko przekształcili) i za Jace i ogólnie całą obsadę. ,,Carrie” jako druga ekranizacja powieści Stephena Kinga została ukazana w niesamowity sposób. Czasem dosłownie wbijałam się plecami w fotel i przeżywałam wszystko tak żywo, że dziwię się, że nie wynieśli mnie z kina. I w końcu ,,W pierścieniu ognia”. Tak jak w książce film był względnie spokojny przez pierwszą część, a później było nagłe ucięcie i rozpoczęły się igrzyska z nowymi zagrożeniami. Jako całość film był dobry, ale nie bardzo dobry. Więc dlaczego jest na trzecim miejscu? Ponieważ spodobała mi się gra aktorów i emocje jakie ukazywała Jennifer Lawrence.
Mogłabym jeszcze wiele powiedzieć o wymienionych filmach, ale to zajęłoby sporo miejsca. Zatem jeżeli ktoś chciałby poznać moją opinię na poszczególne ekranizacje, może śmiało pytać w komentarzach J.


5. Lista przeczytanych mang (w wydaniu książeczkowym):

1. Vampire Knight 3-18
2. Doubt 1-4
3. Judge 1 tom
4.
Dengeki Daisy 1-12
5. Kuroshitsuji 1 tom

Jest tego niestety niewiele, ale za to jestem ogromnie szczęśliwa, że już prawie skompletowałam niektóre seryjki. Wpadłam na pomysł, żeby dodawać na moim blogu mangi, bo w końcu to też są książki( tylko w mniejszym wydaniu i z obrazkami), ale to zależy w większym stopniu od waszych głosów.
Zatem jesteście na tak czy na nie? ^^













6. Lista oczekiwanych kontynuacji książek, nie koniecznie mogą wyjść w tym roku:

1. ,,Oblivion” Kelly Creagh seria Nevermore


2. ,,Allegiant” Veronica Roth seria ,,Niezgodna”


3. ,,The dream thieves” Maggie Stiefvater seria ,,The raven boys”


4. ,,Crown of midnight” Sarah J. Maas seria ,,Szklany tron”


5. ,,Into the still blue” Veronica Rossi seria ,,Przez burze ognia”


Jak widać, sporo intrygujących tytułów. Już nie mogę się doczekać, aby poznać ich zawartość.

7. Lista oczekiwanych ekranizacji książek:

1. ,,Akademia wampirów”



2. ,,Niezgodna”



Niestety, ale znalazłam jedynie dwa tytuły, które zapowiadają się obiecująco. 

Podsumowując był to nawet owocny rok, ale nie na tyle satysfakcjonujący, aby się tym zbytnio chwalić. Moja pesymistyczna strona znowu się odezwała.... Lecz! Życzę wszystkim na nowy rok wielu pasjonujących książek i wspaniałych oraz niezapomnianych przygód.


komentarze

  1. Ponieważ zostałam szantażem - chociaż i tak nie wiem co byś mi zrobiła - do skomentowania, to tak robię. Ogólnie to, co ci mogę powiedzieć? Te twoje 10 najlepszych książek to ja bym się kłóciła :P Ale może lepiej nie będę tego robić, bo nasza dyskusja może być zbyt "agresywna". I tak jestem rozczarowana, że nie dałaś na tę listę Delirium albo Królowej Lata... No, ale okaaay, kłócić się nie będę. To tylko mnie bardzo ubodło, ale spoko :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakim szantażem?! Nie wiem o czym mówisz... XD
      Delirium przeczytałam w 2012 roku więc dodać tego nie mogłam :P A co do ,,Królowej Lata" to podobało mi się, ale nie tyle żeby aż skakać z ekscytacji jak przy tamtych książkach. Jak chcesz możemy podyskutować o tym jutro( bardziej szczegółowo XD). A co sądzisz o pomyśle z mangami?

      Usuń
    2. No żaden szantaż, jaaaasne :P
      No dobra, myślałam, że czytałaś Delirium w tym roku... To ja pół roku czekałam żeby przeczytać Pandemonium?! O.O
      Królowa Lata jest świetna! Tak, chcę o tym porozmawiać. Bo mam z tym problem :P
      Hmmm, wiesz co, masz blog typowo książkowy, a nie mangowy. W teorii możesz wplatać raz na jakiś czas mangi, ale na twoim miejscu, Wera, to ja bym się skupiła na książkach, tak jak było, a mangi raz na jakiś czas, albo od razu dwa tomy w jednej notce. Możemy o tym pogadać jak się spotkamy xD

      Usuń
  2. Z Twojego top 10 czytałam tylko 'Inne anioły' i były dość średnie dla mnie, ciekawa jestem szklanego tronu i w pół drogo do grobu, dużo dobrego słyszałam o nich.
    Co do mang jestem jak na bardziej za. Zaczęłam czytać kiedyś Vampire knights, oglądałam anime i jak tak teraz patrze na fotki Yuuki - Kaname Yuuki - Zero to naszła mnie straszna ochota zabrać się za tą serię i dowiedzieć się jak to się dalej potoczy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeczytałam już 18 tomów( z 19) Vampire Knight i sama jestem ciekawa jak to się skończy XD Bardzo polecam książki z mojej top 10 :) powinny przypaść ci do gustu ;)

      Usuń
  3. Ładne podsumowanie. Gratuluję i życzę dalszych sukcesòw. ;)

    weronine-library.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak duzo książek - a tak bardzo nie znam żadnej TT,TT Co ze mnie za ksiazkocholik?! Zwatpilam w siebie :C jak sobie teraz pomyśle w liceum bardzo sie opuscilam w czytaniu, ten rok nie nalezal do ambitnych jesli chodzi o czytanie książek, bardzo ubolewam nad tym i w 2014 obiecuje ze juz tak nie bedzie *,* tylko jedna pozycje znam z wymienionych powyżej: miasto kości, która serie pochłonęłam w blyskawicznym tempie! Byla genialna! Na ekranizacji nie bylam, ale napewno ogladne w necie :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj... Będę trzymać mentalne kciuki, aby w tym roku udało ci się przeczytać( ale nie na siłę!) wiele wspaniałych książek, jak i mang ^^ A ,,Miasto kości" szalenie polecam, nawet reżyserowi wyszło :3

      Usuń

Lubimy czytać

Moja lista blogów