Szablon stworzony przez Arianę dla Wioski Szablonów | Technologia Blogger | X X X

poniedziałek, 5 sierpnia 2013

,,Taniec z diabłem" Sherrilyn Kenyon

TOM III CYKL MROCZNY ŁOWCA


Przygotujcie się na to, że wkroczycie w świat o bogatej mitologii, świat, w którym mroczni i niebezpieczni bohaterowie walczą, by nas chronić. Przygotujcie się na wieczną walkę. Przygotujcie się na zatracenie…

Zarek jest najniebezpieczniejszym z Mrocznych Łowców. Przetrwał żywot jako rzymski niewolnik i wieki jako Mroczny Łowca na wygnaniu. Nikomu nie ufa. Z powodu uporczywego odmawiania wykonywania czyichkolwiek rozkazów, przebywa w odosobnieniu na Alasce, gdzie jego działalność jest mocno ograniczona i ściśle kontrolowana. Wielu boi się, że pewnego dnia Zarek wykorzysta swoje moce nie tylko przeciwko wampirom, ale i ludziom, a dziewięćset lat banicji uczyniło go zbyt nienawistnym, by dało się go uratować.

Pragnący go zabić bogowie zgadzają się z wielkimi oporami, by najpierw osądziła go nimfa sprawiedliwości, Astrid. Astrid nigdy jeszcze nie uznała nikogo niewinnym, a jednak w Zareku dostrzega coś, co chwyta ją za serce. Łowca reaguje na nawet najdrobniejsze akty dobroci ze zdziwieniem i podejrzliwością.
Podczas gdy Astrid walczy, by zachować bezstronność - chociaż Zarek coraz bardziej ją pociąga - egzekutor już wyruszył, gotów wykonać wyrok…



Komentarz: ,,Dobrze widzi się tylko sercem. Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu.”

To, co najbardziej przypadło mi do gustu to zapewne nawiązania do mitologii i to nie tylko greckiej i rzymskiej! Pojawiające się postaci bogów, przykładowo Artemida, Dionizos czy Apollo, nie są przedstawione jako wzory wszelkich cnót. Ale czy kiedykolwiek byli tak ukazywani? Nawet w samych podaniach mitologicznych pokazywano ich wady i porównywano do ludzi.


W świecie stworzonym przez Sherrilyn Kenyon bóstwa są jak najbardziej egoistyczne i przepełnione ludzkimi emocjami, a ich ostre odzywki aż wywołują śmiech u czytelnika.
Artemida, bogini łowów, lasów i patronka myśliwych, naznaczyła kilkunastu mężczyzn(przeważnie z czasów starożytnych i jeszcze wcześniejszych) czyniąc z nich Mrocznych Łowców, których zadaniem jest zabijanie Daimonów(istot mordujących ludzi dla zabawy). Mroczni Łowcy jako gatunek wampirów, nie mogą wychodzić na słońce, żywią się krwią(a również ludzkim jedzeniem), ale nie działają na nich krucyfiksy, a tym bardziej czosnek!

W,, Tańcu z diabłem” poznajemy najgroźniejszego i najbardziej niezrównoważonego psychicznie(a kto by nie zwariował po 900 latach spędzonych w samotności???) Mrocznego Łowcę, Zareka. Wszyscy go nienawidzą, potępiają i próbują się trzymać z dala, lecz jeszcze nikt nie spróbował go zrozumieć(nie wliczając Jessa – potencjalnego ,,przyjaciela” i Acherona – potencjalnego „mentora”). Nasz główny bohater łamie zasady(uwzględnione w ,,Objęciach nocy”) i zostaje ponownie przeniesiony na Alaskę, gdzie czeka go pewna śmierć. Wszystko się zmienia, gdy zostaje do niego przysłana nimfa sprawiedliwości, Astrid, która zaczyna dostrzegać w nim zranionego w przeszłości człowieka.

Ich ciągłe dogryzki i powiedzmy romantyczne uniesienia, zawsze wywoływały u mnie ataki śmiechu. Tym bardziej kiedy Zarek nazywał przyjaciela Astrid(wilk o imieniu Sasha, który w rzeczywistości jest czymś w rodzaju zmiennokształtnego) Scoobym lub Pluto.



Co do fabuły, jak można dostrzec jest wyjątkowa i różni się w zupełności od innych powieści fantastycznych . Opisywana akcja jest dynamiczna i w żadnym fragmencie nie przynudza. Moją ulubioną postacią, która jest zarazem najbardziej tajemnicza i związana z historią Atlantydy, jest Acheron. Człowiek(a może jednak nie istota ludzka…) jest najsilniejszą i najbardziej destruktywną istotą, której sami bogowie się obawiają. A zarazem jest najsympatyczniejszą i najbardziej przyjacielską postacią w całej serii. Jak ja go uwielbiam!
Jeśli mam być szczera, to Zareka i Acherona stawiam na piedestałach! Czy to przez to, że oboje mają nierówno pod sufitem? Cóż, jedno pozostaje pewne, ze względu na nich cała seria jest o wiele ciekawsza i bardziej urozmaicona.

Zanim jednak sięgnięcie po ,,Taniec z diabłem” radziłabym się zapoznać z ,,Objęciami nocy”, częścią cyklu, która wyjaśnia nasunięte tutaj kwestie, m.in. przyczyna przybycia Zareka na Alaskę, postacie mające duży wpływ na głównego bohatera oraz rozszerzoną historię Acherona.
Książka warta uwagi!

komentarze

  1. ,,- Wstałeś? Ubierasz się?
    - Nie – odparł poirytowany. – Szczam ci na dywan. A jak myślisz co robię?
    - Jestem niewidoma. Z tego, co wiem, możesz naprawdę sikać na mój dywan, który, nawiasem mówiąc, jest ładnym dywanem, więc mam nadzieję, że żartujesz.”

    ,,- Nie drażnij mnie, księżniczko.
    - O rety! Za chwilę zaczniesz gadać jak Hulk. <>”

    ,,Czasem od kary ważniejsze jest zrozumienie”

    ,,Jedyną radość, jaką mam z życia, to świadomość, że wpieniam wszystkich wokół. Gdybym umarł, inni mogliby się ucieszyć. Niech Bóg broni, żebym kiedykolwiek do tego dopuścił.”

    ,,- Naprawdę cierpisz z powodu szaleństwa, co?
    - Skądże. Rozkoszuję się każdą jego chwilą.”

    ,,Umrzeć jest łatwo. To życie jest trudne.”

    ,,Zaufanie to jedyna broń, która zabijała ludzi.”

    ,,- Naprawdę jesteś ślepa, co?
    - Nie. Widzę cię, Zarek. Tak jak nikt wcześniej cię nie widział.
    - Zapewniam cię, księżniczko, że gdybyś zobaczyła mnie naprawdę, uciekłabyś z krzykiem.
    - Tylko wtedy, gdybym wiedziała, że za mną pobiegniesz.”

    ,,Przeszłość umarła. Jutro zależy od decyzji, jakie teraz podejmujesz”

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak tylko znajdę wolną chwilkę i książkę w bibliotece to z pewnością po nią sięgnę. Bardzo mnie zaciekawił opis i nie mogę się doczekać kiedy ją przeczytam. Najpierw jednak muszę się uporać z dwunastoma innymi książkami, które pożyczyłam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś chciałam przeczytać tę serię, lecz nie natrafiłam na nią do tej pory, może jeszcze mi się uda.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam "Rozkosze nocy" i mi się bardzo podobały :D dalszych części niestety nie dorwałam jeszcze, ale to się zmieni :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam w planach książki tej autorki, mam nadzieję, że kiedyś w końcu wpadną mi w ręce. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dostałam tą książkę od chłopaka/narzeczonego ale jeszcze jej nie czytałam :) Mam też 'Rozkosze nocy' i niedługo się za obie zabiorę :)

    OdpowiedzUsuń

Lubimy czytać

Moja lista blogów