Szablon stworzony przez Arianę dla Wioski Szablonów | Technologia Blogger | X X X

niedziela, 23 czerwca 2013

,,Wezwanie" Kelley Armstrong

TOM I TRYLOGII NAJMROCZNIEJSZE MOCE


Chloe Saunders prowadzi z pozoru normalne życie nastolatki...

Do czasu. Bo od teraz widzi zmarłych. Tak, tak jak w filmach. Piętnastoletnia Chloe pragnie tylko nie mieć kłopotów w szkole i może jeszcze zwrócić na siebie uwagę jakiegoś chłopaka. I rzeczywiście udaje jej się ściągnąć na siebie uwagę, ponieważ jednak dzieje się to za sprawą bardzo natarczywego ducha, więc i efekty są inne od zamierzonych. Chloe zostaje skierowana do Lyle House, ośrodka dla "trudnych" nastolatków. Na początku gotowa jest posłusznie poddać się rygorom, kiedy jednak znika jej sąsiadka z pokoju, która wcześniej wyznała, że ma kontakt z poltergeistem, a pozostali pacjenci zachowują się co najmniej dziwnie, Chloe rozpoczyna prywatne śledztwo. Dociera do niej, że jeśli nie odkryje prawdy, może już resztę życia spędzić w domu dla umysłowo chorych. A może czeka ją nawet coś gorszego? Czy może zaufać swoim towarzyszom i zdradzić im swą mroczna tajemnicę?

Nazywam się Chloe Saunders; moje życie już nigdy nie będzie takie jak przedtem.
Pragnęłam mieć przyjaciółki, spotykać się z chłopakami i być normalna jak wszyscy. Wszystko zaczęło się tego dnia, kiedy po raz pierwszy zobaczyłam ducha - a on zobaczył mnie.
Teraz duchy są wszędzie i nie zostawią mnie samej. Zacznijmy od tego, że wylądowałam w Lyle House, "miejscu odosobnienia" dla nastolatków z problemami. Zachowajcie to dla siebie, ale podejrzewam, że moi współlokatorzy są kimś więcej, niż można by sądzić na pierwszy rzut oka. Problem tylko w tym, po czyjej są stronie? To ja muszę odkryć groźne sekrety Lyle House... zanim szkielety znowu zaczną mnie osaczać...


Komentarz: Posiadanie super mocy jest cool? Niekoniecznie!
Tym bardziej kiedy dotyczy to widzenia duchów. Piętnastoletnia Chloe nigdy nie była przygotowana na doświadczanie tak paranormalnych zjawisk, dlatego trudno jest jej przyjąć do świadomości, że należy do świata nadprzyrodzonych.

Wszelkie problemy, które będą ją dotyczyć zaczynają się pewnego spokojnego i zwyczajnego dnia, gdy przychodzi do szkoły i spotyka tam spalonego woźnego. Jej reakcja jest zupełnie naturalna, tudzież: krzyczy wniebogłosy i ucieka gdzie pieprz rośnie. Dlatego też trudno się nie dziwić, że została spostrzeżona jako schizofreniczka i zamknięta w Lyle House - ,,ośrodku terapeutycznym”. Osobiście spostrzegałam to od samego początku jako psychiatryk, przez co książka jeszcze bardziej mnie zachęciła.
Tak, może to dziwnie zabrzmieć, ale mam słabości do powieści oraz filmów, których akcja dzieje się w ośrodkach psychiatrycznych, takich jak np. ,,Weronika postanawia umrzeć” Paolo Coelho lub filmach: ,,Przerwana lekcja muzyki”. Taka tematyka po prostu trafia w mój gust – można to odbierać w dwuznaczny sposób, ale zapewniam, że aż tak ześwirowana nie jestem.

,,Wezwanie” jest fascynującą powieścią, której fabuła jest jak najbardziej realistyczna( pomijając fakt, że, niestety, zjawisk nadprzyrodzonych jeszcze nie wykryto, a raczej zostaliśmy o tym powiadomieni). Mówiąc realistyczna mam na myśli to, że sytuacja głównej bohaterki nie jest jakoś naciągana lub w jakikolwiek sposób koloryzowana. Przykładowo, kiedy dzieje się coś problematycznego, coś trudnego do rozwiązania, to Chloe ma prawdziwy kłopot i w większości nie udaje jej się tego sprostać. To mi się właśnie podobało w tej książce. To jak bohaterka musi wkładać prawdziwy wysiłek, aby coś osiągnąć, a rezultaty i tak nie są zawsze pomyślne. Tak jak w prawdziwym życiu. A nie jak w niektórych książkach bohaterom wszystko idzie nadzwyczajnie i mało prawdopodobnie.
Chloe jest typem osoby, który docieka prawdy i twardo stąpa po ziemi, pomimo tego, że potrafi wyobrażać sobie w każdej chwili jakieś oklepane sceny z filmów. O! Właśnie to też jest wspaniałym elementem powieści, gdzie bohaterka, porównuje swoją sytuację z filmową. W takich momentach możemy też dostrzec jak bardzo realistycznie pisarka podeszła do swojego dzieła. Ponadto Chloe świetnie wypada w roli nekromantki. Sceny w których dziewczyna nieumyślnie przywołuje zmarłych, wywoływała na mojej skórze ciarki.

Co do innych postaci występujących w Lyle House, to poznajemy bardzo uroczą i zabawną Liz, która niestety szybko zniknie z fabuły; przyjaznego i otwartego Simona(pół Koreańczyka, pół Szweda), jego brata, mrocznego, tajemniczego i małomównego, Dereka; humorzastą i uszczypliwą Tori(która da mocno w kość Chloe) i sympatyczną, pomocną Rae. Każdy z nich odegra dużą rolę w całej trylogii i wywoła u nas skrajne emocje. Niektórych polubimy, innych znienawidzimy, ale jedno jest pewne, każdy z osobna zaciekawi nas swoją osobą. Bo co się stanie, gdy okaże się, że w Lyle House, zostali zgromadzeni nie tacy zwyczajnie nastolatkowie? Co zrobi Chloe, gdy się dowie, że oni również skrywają takie same sekrety jak ona?
Książka jest naprawdę wciągająca, tak że nie mogłam się od niej oderwać chociażby na godzinę( nie wliczając godzin snu…). Do tego czyta się ją w błyskawicznym tempie, a głód poznania  dalszych losów Chloe jest nieograniczony.

Polecam z ogromnym zamiłowaniem!

komentarze

  1. ,,Jesteś paranormalna. Niebezpieczeństwo zawsze wisi nad tobą."

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie widziałam, że jest aż tak dobra. Poszukam jej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jedna z moich najbardziej ukochanych serii książek :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakiś czas temu czytałam dwa pierwsze tomy tej serii i bardzo mi się spodobały, jednak jakoś tak się złożyło, że nie miałam okazji zapoznać się z trzecim, a teraz już zupełnie nie pamiętam, co działo się w tych książkach, dlatego nie wiem, czy kiedyś skończę ten cykl. ;)

    OdpowiedzUsuń

Lubimy czytać

Moja lista blogów