Szablon stworzony przez Arianę dla Wioski Szablonów | Technologia Blogger | X X X

środa, 22 kwietnia 2015

Tematycznie #4 Madness


I znów kolejne Tematycznie. Mieliśmy już humor, historie miłosne oraz mroczne klimaty, więc dla równowagi postanowiłam skupić się na czymś, co uwielbiam w książkach: czyste szaleństwo. Niewiele jest książek, gdzie mogłam spotkać chorych psychicznie bohaterów albo akcję rozgrywającą się w zakładach psychiatrycznych, dlatego niniejszą listę uważam za dość wyjątkową. Można by rzecz: białe kruki, które udało mi się zdobyć i które mam nadzieję, spodobają Wam się również.

PS. Kolejność jak zwykle nie ma znaczenia (tak, muszę o tym wspominać za każdym razem ^^)




1. Mara Dyer Michelle Hodkin
Dziewczyna, która przeżyła traumę i od tamtej pory ma poczucie, że jej życie przypomina piekło. Nie wie czy ma halucynacje czy jest po prostu nawiedzona. Seria zapewnia dużą dawkę wariactw, i do końca trzyma w napięciu i wątpliwościach.

2. BZRK Michael Grant
Chociaż książka nie skupia się przede wszystkim na szaleństwie, to trzeba podkreślić, że ten element jest tutaj bardzo znaczący. Nie dość, że bohaterowie przybierają pseudonimy po psychicznie chorych sławnych postaciach, to do tego są narażeni na utratę zmysłów.


3. Krwawy Fiolet Dia Reeves
Krwawy Fiolet to jedna z takich książek, które od początku do końca każą zadawać sobie pytanie: Dlaczego ja czytam/przeczytałam tą książkę??? Tutaj dziwactwa przebijają inne dziwactwa. Chora psychicznie bohaterka nie ułatwia sprawy, kiedy zamieszkuje w najbardziej popapranym miasteczku świata, przez co czytelnik dostaje wytrzeszczu oczu przy każdej stronie. TA KSIĄŻKA JEST DZIWNA.

4. Tonąca dziewczyna Caitlin R. Kiernan
Świadoma schizofreniczka, która próbuje zrozumieć swoje życie. Nie skłamię mówiąc, że powieść jest trudna w czytaniu przez to, że bohaterka miesza prawdę z kłamstwami oraz jawę z chorymi halucynacjami, ale to właśnie nadaje jej uroku. Mroczny, schizowy klimat nie ustępuje tutaj ani na chwilę, aż w końcu sami nie jesteśmy pewni co jest prawdą a co nie.


5. Kamyki w brzuchu Jon Bauer
Jest to lektura psychologiczna, która przedstawia jak dojrzewa chory umysł od lat dziecięcych po dorosłość.

6. Druga Szansa Katarzyna Berenika Miszczuk
Akcja rozgrywa się w ośrodku Druga Szansa, gdzie - jak sama nazwa mówi – ludzie po traumatycznych przeżyciach mogą odzyskać spokój ducha i nowy start w życiu. Ale! Jak można wywnioskować, nie wszystko okazuje się w porządku, a tym bardziej nic nie wydaje się normalne. Jedna z najbardziej tajemniczych książek, jakie czytałam i bardzo zaskakująca na samym końcu.


7. Weronika postanawia umrzeć Paulo Coelho
Pewnego zwyczajnego dnia Weronika postanowiła popełnić samobójstwo. Tylko, jak to w życiu bywa, nie zawsze wszystko idzie po naszej myśli i tak, nasza bohaterka zostaje odratowana i wsadzona do ośrodka dla psychicznie chorych. Tam poznaje dość interesujące osoby, m.in. Edwarda – schizofrenika, który w jakiś pokrętny sposób zwraca na nią uwagę. Polecam również filmową wersję :3.

8. Nevermore Kelly Creagh
Seria, gdzie autorka czerpała z twórczości i samego życia Edagara Allana Poego musi być z góry skazana na wszechogarniający mrok oraz szaleństwo. Tam gdzie sny mieszają się z jawą, zawsze wynika coś niedobrego…


I… Cięcie! Koniec Tematycznie #4. Mam nadzieję, że przypadną Wam do gustu (zauważyłam, że wielu książkoholików uwielbia w literaturze szaleńców, więc zapewne te książki są dla Was). Jeśli znacie jeszcze jakieś inne tego typu powieści to napiszcie, a ja jak najbardziej się na nie rzucę :D.




komentarze

  1. Tylko ósemkę z twojej listy czytałam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ach, cytat z Deadman Wonderland by Wretched Egg <3 Myślę, że też dobrze podsumowuje to "I've became insane with long intervals of horrible sanity" oczywiście nasze guru E. A. Poe.
    Co do całego rankingu, to zdecydowanie zgadzam się co do Mary oraz Drugiej szansy. Jeżeli chodzi o Nevermore, to nie wydaje mi się aż tak psychiczne, choć może przez to, że czytałam to dawno temu, to już trochę (bardzo) szczegóły zatarły mi się w pamięci.
    I muszę koniecznie przeczytać Tonącą dziewczynę. ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. Z powyższych książek czytałam tylko "Nevermore". A co do innych powieści, które mogłabym zaliczyć do tej kategorii... w "Norwegian Wood" są bohaterowie z chorobami psychicznymi (a inni są po prostu dziwni :P), w "Dopóki śpiewa słowik" jawa nieustannie miesza się z fikcją. Na razie nic więcej nie przychodzi mi na myśl. ;)

    OdpowiedzUsuń

Lubimy czytać

Moja lista blogów